مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

288
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آموزش کارآفرینی و خلاقیت مدرس بر قصد کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علوم دریایی هرمزگان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی و خلاقیت مدرس بر قصد کارآفرینانه دانشجویان انجام گردید. پژوهش از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها, کمی بود. روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق, رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری بود. به منظور گردآوری اطلاعات از روش میدانی و پرسشنامه در بازه زمانی شهریور تا مهرماه 1398 استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان مراکز آموزش عالی علوم دریایی استان هرمزگان که دوره های آموزش کارآفرینی را گذرانده اند تشکیل می دهند. حجم نمونه نیز با استفاده از جدول مورگان 384 نفر تعیین گردید. پس از بررسی ادبیات نظری مربوط به آموزش کارآفرینی فرضیات پژوهش طرح گردید. جهت تعیین پایایی و روایی ابزار از تکنیک های آلفای کرانباخ و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد, نتایج بیانگر پایایی و روایی مطلوب ابزاربود. به منظور آزمون فرضیات پژوهش از روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. پنج فرضیه با مقدار آماره t-values بزرگ تر از 96/1 تایید و دو فرضیه نیز رد شد. نتایج پژوهش نشان داد که خلاقیت مدرسان تاثیر مثبت و معنی داری بر قصد کارآفرینی دانشجویان داشته و همچنین رابطه ی خلاقیت مدرسان با آموزش کارآفرینی مثبت و معنی دار است. از سوی دیگر, آموزش کارآفرینی تاثیر مثبتی بر قصد کارآفرینانه دارد. ضمن اینکه تاثیر آموزش کارآفرینی بر توانایی کارآفرینی و دانش کارآفرینی نیزتایید گردید. علاوه بر این, تاثیر دانش کارآفرینی بر قصد کارآفرینی نیز تایید نگردید. تاثیر توانایی کارآفرینی, آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینی نیز تایید گردید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مکی زاده، وحید، خرم، رضا، بحری، شیما، و شراعی، فاطمه. (1399). نقش آموزش کارآفرینی و خلاقیت مدرس بر قصد کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علوم دریایی هرمزگان. آموزش علوم دریایی، 7(23 )، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/952289/fa

    Vancouver: کپی

    مکی زاده وحید، خرم رضا، بحری شیما، شراعی فاطمه. نقش آموزش کارآفرینی و خلاقیت مدرس بر قصد کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علوم دریایی هرمزگان. آموزش علوم دریایی[Internet]. 1399؛7(23 ):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/952289/fa

    IEEE: کپی

    وحید مکی زاده، رضا خرم، شیما بحری، و فاطمه شراعی، “نقش آموزش کارآفرینی و خلاقیت مدرس بر قصد کارآفرینانه دانشجویان مراکز آموزش عالی علوم دریایی هرمزگان،” آموزش علوم دریایی، vol. 7، no. 23 ، pp. 1–15، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/952289/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button