مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

355
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معیارهای ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در ایران بر اساس مطالعه ای تطبیقی نظام های ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در دانشگاه های منتخب

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 94

چکیده

اعضای هیأت علمی از ارکان مهم دانشگاه ها می باشند که نقش بسزایی در توسعه کشورها ایفا می کنند. با توجه به اهمیت جایگاه اعضای هیأت علمی در نظام آموزش عالی و توسعه کشور, این پژوهش به یکی از سیاست های اثرگذار بر عملکرد اعضای هیأت علمی, پرداخته است. پژوهش حاضر با هدف درس آموزی از نظام ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در دانشگاه های منتخب دنیا, برای نظام ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در ایران صورت گرفته است. بدین منظور, ابتدا معیارهای ارتقاء اعضای هیأت علمی 14 دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته, سپس این معیارها جمع بندی شده و با استفاده از آن پرسشنامه ای طراحی گردید و در اختیار 20 تن از خبرگان قرار داده شد. داده های گردآوری شده با استفاده از روش دلفی فازی مورد تحلیل قرار گرفت. در نهایت, بر اساس نتایج تحلیل دلفی فازی, به مقایسه نظام ارتقاء اعضای هیأت علمی نظام آموزش عالی ایران و دانشگاه های منتخب پرداخته شد و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه گردید. موارد قابل توجه در مقایسه نظام ارتقاء مرتبه علمی کشورمان و دانشگاه های منتخب عبارت بودند از: متمرکز بودن نظام ارتقاء مرتبه در ایران, کم توجهی نظام ارتقاء کشورمان به عوامل آموزشی (به طور کلی), نوآوری در روش های تدریس, نوشتن کتاب درسی, توانایی تحریک دانشجویان برای آموزش های بیشتر, عوامل مربوط به کیفیت و کاربردی بودن پژوهش ها, ارتباط با صنعت و بخش خصوصی و اثربخشی خدمات اجرایی.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری، امین، و یوسفی، هادی. (1398). معیارهای ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در ایران بر اساس مطالعه ای تطبیقی نظام های ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در دانشگاه های منتخب. آموزش عالی ایران، 11(4 )، 67-94. SID. https://sid.ir/paper/950873/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری امین، یوسفی هادی. معیارهای ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در ایران بر اساس مطالعه ای تطبیقی نظام های ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در دانشگاه های منتخب. آموزش عالی ایران[Internet]. 1398؛11(4 ):67-94. Available from: https://sid.ir/paper/950873/fa

    IEEE: کپی

    امین قنبری، و هادی یوسفی، “معیارهای ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در ایران بر اساس مطالعه ای تطبیقی نظام های ارتقاء مرتبه اعضای هیأت علمی در دانشگاه های منتخب،” آموزش عالی ایران، vol. 11، no. 4 ، pp. 67–94، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button