مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر تعامل مشتری بر وفاداری برند با توجه به نقش های میانجی دلبستگی برند و اعتماد مشتری (مورد مطالعه: شرکت بیمه ایران)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 با عنایت به اهمیت وفاداری بعنوان یکی از ابعاد کلیدی ارزش ویژه برند و وجود گزارشاتی مبنی بر تاثیرگذاری رابطه با مشتری بر وفاداری برند این تحقیق با هدف بررسی تاثیر تعامل مشتری بر وفاداری برند با توجه به نقش های میانجی دلبستگی برند و اعتماد مشتری انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش جز پژوهشهای توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه مشتریان شرکت بیمه ایران در شهر تهران می باشند (جامعه نامحدود). جهت تعیین حجم نمونه از روش معادلات ساختاری ( )استفاده شد و برهمین اساس با توجه به تعداد سوالات پرسشنامه (25 سوال) حجم نمونه 200 نفر در نظر گرفته شد که در نهایت 197 پرسشنامه سالم برگشت داده شد. قابل ذکر است پرسشنامه ها به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای بین مشتریان توزیع گردید. جهت گردآوری اطلاعات از روش های کتابخانه ای و روش های میدانی استفاده شد. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد که روایی و پایایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت. برای محاسبه پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی استفاده گردید و نتایج نشان داد که مقدار آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برای همه متغیرها مناسب است. جهت بررسی روایی از روایی محتول و سازه استفاده شد که نتایج نشان داد سوالات از روایی مناسبی برخوردار هستند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های پژوهش از روش حدأقل مربعات جزئی (PLS3) استفاده شد. پس از جمع آوری داده ها و تحلیل آنها, نتایج نشان داد: دلبستگی برند و اعتماد مشتری تاثیر تعامل مشتری بر وفاداری برند را میانجی گری میکنند. از طرفی مشخص شد؛ تعامل مشتری تاثیر مثبت بر وفاداری مشتری, دلبستگی برند و اعتماد مشتری دارد. در نهایت مشخص شد, دلبستگی برند و اعتماد مشتری تاثیر مثبت بر وفاداری مشتری دارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هوایی، آرزو، و جمشیدی، زهره. (1400). تاثیر تعامل مشتری بر وفاداری برند با توجه به نقش های میانجی دلبستگی برند و اعتماد مشتری (مورد مطالعه: شرکت بیمه ایران). همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم انسانی. SID. https://sid.ir/paper/901039/fa

    Vancouver: کپی

    هوایی آرزو، جمشیدی زهره. تاثیر تعامل مشتری بر وفاداری برند با توجه به نقش های میانجی دلبستگی برند و اعتماد مشتری (مورد مطالعه: شرکت بیمه ایران). 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901039/fa

    IEEE: کپی

    آرزو هوایی، و زهره جمشیدی، “تاثیر تعامل مشتری بر وفاداری برند با توجه به نقش های میانجی دلبستگی برند و اعتماد مشتری (مورد مطالعه: شرکت بیمه ایران)،” presented at the همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم انسانی. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901039/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button