مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی اثر عناصر آمیخته بازاریابی (7p) بر تولید حق بیمه شرکتهای بیمه: رهیافت داده های پانل

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 از سال 1382 به بعد و با تاسیس شرکتهای بیمه خصوصی, صنعت بیمه دچار یک تغییر ساختار و رقابت شدید در کسب سهم بازار شد. در این راستا, شرکتهای بیمه با استفاده از عناصر آمیخته بازاریابی (7p) سعی در جذب هر چه بیشتر مشتریان و افزایش سهم بازار خود داشته اند. مساله اصلی که این مقاله به دنبال پاسخ به آن است, مشخص نبودن اثر هر یک از این عناصر بر تولید حق بیمه است. لذا هدف اصلی این مقاله برآورد اثر هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی (به عبارتی عوامل تولید) بر تولید حق بیمه است تا بتواند در اتخاذ استراتژی مناسب بازاریابی به مدیران شرکتهای بیمه کمک نماید. بدین جهت, با استفاده از تابع کاب-داگلاس و استفاده از متدولوژی داده های پانل, اقدام به برآورد این اثرات, با داده های 21 شرکت بیمه, در دوره 96-1389 نمودیم. نتایج حاکی از آن است که از بین عناصر 7P, متغیرهای حجم مطالبات و مجموع حقوق صاحبان سهام و ذخایر به ترتیب بیشترین تاثیر معنی دار (کشش تولیدی در حدود 52/0 و 23/0) و متغیرهای متوسط حق بیمه هر بیمه نامه (نرخ حق بیمه) و هزینه های تبلیغات به ترتیب کمترین تاثیر معنی دار (کشش تولیدی در حدود1/0 و 07/0) را بر تولید حق بیمه شرکتهای بیمه در دوره مذکور, داشته اند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، رضا، شهریار، بهنام، و هدایت پور، کتایون. (1398). بررسی اثر عناصر آمیخته بازاریابی (7p) بر تولید حق بیمه شرکتهای بیمه: رهیافت داده های پانل. همایش بین المللی بیمه و توسعه. SID. https://sid.ir/paper/899669/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری رضا، شهریار بهنام، هدایت پور کتایون. بررسی اثر عناصر آمیخته بازاریابی (7p) بر تولید حق بیمه شرکتهای بیمه: رهیافت داده های پانل. 1398. Available from: https://sid.ir/paper/899669/fa

    IEEE: کپی

    رضا جعفری، بهنام شهریار، و کتایون هدایت پور، “بررسی اثر عناصر آمیخته بازاریابی (7p) بر تولید حق بیمه شرکتهای بیمه: رهیافت داده های پانل،” presented at the همایش بین المللی بیمه و توسعه. 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/899669/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button