مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,118
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

16

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه تعلل ورزی آموزشی با اهداف پیشرفت

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 80

چکیده

تعلل ورزی آموزشی یکی از شایع ترین مشکلات در سطوح مختلف تحصیلی است. در سال های اخیر, تعلل ورزی به عنوان نوعی نقصان در خود - نظم جویی تعریف شده است. بر این اساس, در پژوهش حاضر رابطه انواع جهت گیری هدف, به عنوان یکی از مولفه های خود - نظم جویی, و تعلل ورزی مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا, قدرت پیش بینی انواع هدف گرایی, شامل: تسلط گرایشی, تسلط اجتنابی, عملکرد گرایشی و عملکرد اجتنابی, برگرفته شده از مدل الیوت, و مک گرگور (2001), در میزان تعلل ورزی تحصیلی, آزموده شد. شرکت کنندگان پژوهش حاضر, 255 دانشجوی دختر (121) و پسر (134) رشته های مختلف تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بودند. مقیاس تعلل ورزی تحصیلی و پرسش نامه هدف پیشرفت, مورد استفاده قرار گرفتند. به منظور تعیین روایی ابزارهای پژوهش از روش تحلیل عاملی و برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد.برای تعیین قدرت پیش بینی اهداف, رگرسیون چندگانه هم زمان, به کار گرفته شد. ضرایب استاندارد رگرسیون نشان داد که اهداف عملکرد اجتنابی و تسلط اجتنابی پیش بینی کننده های مثبت و هدف تسلط گرایشی پیش بینی کننده منفی, تعلل ورزی تحصیلی بود. نتایج, همچنین نشان داد که الگوی ارتباط بین هدف گرایی و تعلل ورزی تحصیلی در دختران و پسران یکسان نیست.در مجموع, یافته های پژوهش حاضر, نشان داد که تعلل ورزی به عنوان یک نقص در خودنظم جویی, با الگوی چهار وجهی اهداف, در ارتباط است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جوکار، بهرام، و دلاورپور، محمدآقا. (1386). رابطه تعلل ورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشه های نوین تربیتی، 3(4-3)، 61-80. SID. https://sid.ir/paper/86836/fa

    Vancouver: کپی

    جوکار بهرام، دلاورپور محمدآقا. رابطه تعلل ورزی آموزشی با اهداف پیشرفت. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1386؛3(4-3):61-80. Available from: https://sid.ir/paper/86836/fa

    IEEE: کپی

    بهرام جوکار، و محمدآقا دلاورپور، “رابطه تعلل ورزی آموزشی با اهداف پیشرفت،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 3، no. 4-3، pp. 61–80، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86836/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button