video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

1,385

دانلود:

0

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بکارگیری ذهنی (concept mapping) در نگارش انشا انگلیسی بر خودتنظیمی (self-regulation) دانشجویان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 108

چکیده

 مقاله حاضر به بررسی تاثیر استراتژی مفاهیم ذهنی (concept mapping) در نگارش انشا انگلیسی بر خود تنظیمی (self-regulation) دانشجویان کارشناسی زبان انگلیسی می پردازد. تصور بر این است که آموزش استراتژی های ذهنی می تواند سبب پیشرفت تحصیلی فراگیران در زمینه های مختلف آموزشی شود (هکر, دانلوسکی, گریسر 1998). شرکت کنندگان در این تحقیق عبارت از شصت دانشجوی (دختر و پسر) کارشناسی زبان انگلیسی گرایش مترجمی و ادبیات بوده که به دو گروه سی نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند. نتایج تحقیق حاصل از تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که تدریس استراتژی مفاهیم ذهنی می تواند سبب ارتقا خود تنظیمی دانشجویان با سطح زبانی متوسط شود. یافته های این تحقیق دارای کاربردهای آموزشی, عملی و نظری در زمینه آموزش استراتژی های یادگیری به ویژه آموزش مفاهیم ذهنی در مهارت نوشتاری دانشجویان می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالبی نژاد، محمدرضا، و موسی پورنگاری، گیتی. (1387). تاثیر بکارگیری ذهنی (concept mapping) در نگارش انشا انگلیسی بر خودتنظیمی (self-regulation) دانشجویان زبان انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی، -(49 (ویژه نامه انگلیسی))، 85-108. SID. https://sid.ir/paper/83229/fa

    Vancouver: کپی

    طالبی نژاد محمدرضا، موسی پورنگاری گیتی. تاثیر بکارگیری ذهنی (concept mapping) در نگارش انشا انگلیسی بر خودتنظیمی (self-regulation) دانشجویان زبان انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1387؛-(49 (ویژه نامه انگلیسی)):85-108. Available from: https://sid.ir/paper/83229/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا طالبی نژاد، و گیتی موسی پورنگاری، “تاثیر بکارگیری ذهنی (concept mapping) در نگارش انشا انگلیسی بر خودتنظیمی (self-regulation) دانشجویان زبان انگلیسی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 49 (ویژه نامه انگلیسی)، pp. 85–108، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    ویراستاری
    فایل موجود نیست.