مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین خلاقیت، راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 76

چکیده

 مقاله حاضر تلاشی است برای بررسی رابطه بین خلاقیت, راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی. به منظور اندازه گیری این سه متغیر, از آزمودنی ها یک تست "نلسون" برای سنجش توانایی زبانی, یک پرسشنامه "راهبردهای یادگیری زبان" برای سنجش میزان و نوع راهبردهای بکار رفته و یک پرسشنامه "سنجش شخصیت خلاق" برای سنجش خلاقیت گرفته شد. نتایج نشان داد که خلاقیت با میزان استفاده از راهبردها و همچنین با توانایی زبانی همبستگی مثبت معنی دار دارد. اما میزان استفاده از راهبردها, رابطه معنی داری با توانایی زبانی نشان نمی دهد. در این تحقیق, آزمودنی ها به دو گروه دارای خلاقیت بالا و خلاقیت پایین تقسیم شدند. با توجه به میزان استفاده از راهبردها, تفاوت معنی داری بین این دو گروه مشاهده نشد. اما بر اساس توانایی زبانی, بین آنها تفاوت معنی داری وجود داشت. هر دو گروه دارای خلاقیت بالا و خلاقیت پایین از راهبردهای فراشناختی بیش از سایر راهبردها و از راهبردهای احساسی کمتر از سایر راهبردها استفاده می کردند. آزمودنی ها همچنین به دو گروه دارای توانایی زبانی بالا و توانایی زبانی پایین تقسیم شدند. گروه دارای توانایی زبانی بالا از راهبردهای جبرانی و گروه دارای توانایی زبانی پایین از راهبردهای فراشناختی بیش از سایر راهبردها استفاده می نمودند. در حالیکه هر دو گروه, حداقل بهره را از راهبردهای احساسی می بردند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، عباسعلی، و الماسیان، محمد. (1385). بررسی رابطه بین خلاقیت, راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی. پژوهش زبان های خارجی، -(32 (ویژه نامه انگلیسی))، 65-76. SID. https://sid.ir/paper/83189/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی عباسعلی، الماسیان محمد. بررسی رابطه بین خلاقیت, راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1385؛-(32 (ویژه نامه انگلیسی)):65-76. Available from: https://sid.ir/paper/83189/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی رضایی، و محمد الماسیان، “بررسی رابطه بین خلاقیت, راهبردهای یادگیری زبان و توانایی زبانی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 32 (ویژه نامه انگلیسی)، pp. 65–76، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83189/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button