video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

1,981

دانلود:

1,726

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان مطلوبیت دو روش تدریس مشارکتی از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 192 | صفحه پایان 198

چکیده

 مقدمه: عمل تدریس با وجود فراگیر و تحقق یادگیری معنا پیدا می کند. تدریس تنها انتقال اطلاعات نیست, بلکه یک تعامل یا ارتباط بین مدرس و فراگیران است. بنابراین مشارکت دادن دانشجو در فرآیند یاددهی - یادگیری می تواند از عوامل موثر در تحقق یادگیری باشد. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر میزان مشارکت هر چه بیشتر دانشجو در تدریس انجام گرفت. روش کار: این پژوهش به روش نیمه تجربی بر روی دو گروه از دانشجویان پزشکی (ورودی 84 و ورودی 85) در مورد ارایه درس دو واحدی فیزیوپاتولوژی غدد در دو نیمسال تحصیلی انجام شد. ارایه درس به گروه اول با استفاده از روش ترکیبی بحث و گفتگو, یادگیری گروهی و سخنرانی استاد انجام و گروه دوم نیز همان روشها اما قسمت سخنرانی بر عهده دانشجو بود. پس از پایان ترم هر دو گروه با یک روش استاندارد مورد ارزشیابی قرار گرفتند. نتایج ارزشیابی با استفاده از روشهای توصیفی و آزمون من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: از مجموع 11 حیطه که از طریق پرسشنامه 11 سوالی از دانشجویان, مورد پرسش قرار گرفت, میانگین بدست آمده از چهار حیطه تفکر انتقادی, توانایی اظهارنظر در جمع, انتقادپذیری, روابط مطلوب اجتماعی با همگروهان, در گروه دوم بطور معنی داری از گروه اول بیشتر بود (P<0.05).نتیجه گیری: نتایج حاصل از این تحقیق, نشان داد که مشارکت هر چه بیشتر دانشجو در فرایند تدریس, مطلوبیت بیشتری برای دانشجو ایجاد می نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صولتی، سیدمهرداد، جوادی، رفعت، حسینی تشنیزی، سعید، و اصغری، نسرین. (1389). میزان مطلوبیت دو روش تدریس مشارکتی از دیدگاه دانشجویان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 14(3)، 192-198. SID. https://sid.ir/paper/60588/fa

    Vancouver: کپی

    صولتی سیدمهرداد، جوادی رفعت، حسینی تشنیزی سعید، اصغری نسرین. میزان مطلوبیت دو روش تدریس مشارکتی از دیدگاه دانشجویان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1389؛14(3):192-198. Available from: https://sid.ir/paper/60588/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهرداد صولتی، رفعت جوادی، سعید حسینی تشنیزی، و نسرین اصغری، “میزان مطلوبیت دو روش تدریس مشارکتی از دیدگاه دانشجویان،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 14، no. 3، pp. 192–198، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی