video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

2,535

دانلود:

501

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آیا تزکیه مقدم بر تعلیم است؟

نویسندگان

حسنی محمد

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 127

چکیده

تزکیه یکی از مفاهیمی است که در ادبیات تربیتی ما بسیار به کار می رود. اغلب این مفهوم با جمله مشهور «تزکیه مقدم بر تعلیم است» همراه می شود. در این مقاله این جمله مشهور به چالش گرفته می شود و با بررسی آیات و تفاسیر مربوط و همچنین از منظر بحث سبق و لحوق فلسفی, این تقدم و تاخر, رد می شود و در پایان تعریفی دیگر از دو منظر از مفهوم تزکیه ارایه شده که در راستای اندیشه تلفیق «تعلیم» و «تربیت» است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسنی، محمد. (1385). آیا تزکیه مقدم بر تعلیم است؟. روانشناسی و علوم تربیتی، 36(4-3)، 105-127. SID. https://sid.ir/paper/55774/fa

    Vancouver: کپی

    حسنی محمد. آیا تزکیه مقدم بر تعلیم است؟. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1385؛36(4-3):105-127. Available from: https://sid.ir/paper/55774/fa

    IEEE: کپی

    محمد حسنی، “آیا تزکیه مقدم بر تعلیم است؟،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 36، no. 4-3، pp. 105–127، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55774/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی