مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,713
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط منبع کنترل و خود تنظیمی با پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 198

چکیده

 در این پژوهش, رابطة منبع کنترل دانش آموزان (شامل گرایش های سه گانه درونی, افراد قدرتمند و شانس) و خود تنظیمی دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی (نمره درس شیمی و ریاضی) مورد بررسی قرار گرفته است. 150 نفر دانش از دانش آموزان پر رشته ریاضی - فیزیک سال سوم دبیرستان شهر تهران به پرسشنامه منبع کنترل لونسون) (IPC) (1972) و پرسشنامه خود تنظیمی زیمرمان و مارتینز - پونز (SRLIS ,RSSRLفرم ) (1986)پاسخ دادند. یافته های پژوهش نشان می دهد که در درس شیمی, به ترتیب اهمیت, منبع کنترل درونی و خود تنظیمی دانش آموز رابطه مثبت و منبع کنترل در بعد شانس و افراد قدرتمند رابطه منفی با پیشرفت تحصیلی دانش آموز دارند. همچنین در درس ریاضی به ترتیب اهمیت, خود تنظیمی دانش آموز و منبع کنترل درونی با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و منبع کنترل در بعد افراد قدرتمند و شانس رابطه منفی با پیشرفت تحصیلی دارند. بین خود تنظیمی دانش آموز با منبع کنترل درونی رابطه مثبت و با منبع کنترل بیرونی شانس رابطه منفی وجود دارد. بین خود تنظیمی دانش آموز و منبع کنترل در بعد افراد قدرتمند رابطة معنی داری یافت نشد. همچنین رابطه ای بین خود تنظیمی دانش آموز از نظر دبیر با سایر متغیرها بدست نیامد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلیمان نژاد، اکبر، و شهرآرای، مهرناز. (1380). ارتباط منبع کنترل و خود تنظیمی با پیشرفت تحصیلی. روانشناسی و علوم تربیتی، 31(2)، 175-198. SID. https://sid.ir/paper/55609/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمان نژاد اکبر، شهرآرای مهرناز. ارتباط منبع کنترل و خود تنظیمی با پیشرفت تحصیلی. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1380؛31(2):175-198. Available from: https://sid.ir/paper/55609/fa

    IEEE: کپی

    اکبر سلیمان نژاد، و مهرناز شهرآرای، “ارتباط منبع کنترل و خود تنظیمی با پیشرفت تحصیلی،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 31، no. 2، pp. 175–198، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55609/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button