مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیراستراتژی های اکتشافی و پالایشی بر تصویر برند و تعهد مشتری به واسطه ی عملکرد برند

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 36

چکیده

 امروزه برندسازی دیگر مانند گذشته محدود به کالا نمی شود؛ بلکه بخش آموزش عالی نیز به دنبال بهره مندی از برندسازی موفقیت آمیز است. از آنجایی که دانشگاه ها به اهمیت جذب دانشجویان و داشتن تصویر متمایز در بازار رقابتی پی برده اند, لازمه دستیابی به تصویر برند متمایز, عملکرد مناسب دانشگاه است و از مقدمات دستیابی به عملکرد برتر, داشتن استراتژی ها و برنامه های بلندمدت مناسب است. هدف پژوهش حاضر تأثیر استراتژی های اکتشافی و پالایشی بر تصویر برند و تعهد از طریق نقش واسط عملکرد برند است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی در یکی از دانشگاه های معتبر شمال شرق کشور بوده که 370 نفر از آن ها با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه با تأیید روایی و پایایی آن استفاده شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری و آزمون بارن و کنی استفاده شد که فرضیه های تحقیق با نرم افزار SPSS و آموس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که استراتژی های اکتشافی و پالایشی بر عملکرد برند تأثیر معناداری دارد. همچنین تأثیر عملکرد برند بر تعهد و تصویر برند مثبت و معنادار بود. علاوه بر این نقش میانجی گری عملکرد برند بین استراتژی های اکتشافی و پالایشی و تعهد مشتری و تصویر برند نیز مورد تأیید قرار گرفت.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین نژاد، زهرا، ناظمی، شمس الدین، و رحیم نیا، فریبرز. (1397). تأثیراستراتژی های اکتشافی و پالایشی بر تصویر برند و تعهد مشتری به واسطه ی عملکرد برند. پژوهش های مدیریت راهبردی، 24(68 )، 13-36. SID. https://sid.ir/paper/523377/fa

    Vancouver: کپی

    حسین نژاد زهرا، ناظمی شمس الدین، رحیم نیا فریبرز. تأثیراستراتژی های اکتشافی و پالایشی بر تصویر برند و تعهد مشتری به واسطه ی عملکرد برند. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1397؛24(68 ):13-36. Available from: https://sid.ir/paper/523377/fa

    IEEE: کپی

    زهرا حسین نژاد، شمس الدین ناظمی، و فریبرز رحیم نیا، “تأثیراستراتژی های اکتشافی و پالایشی بر تصویر برند و تعهد مشتری به واسطه ی عملکرد برند،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 24، no. 68 ، pp. 13–36، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button