مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین سبکهای اسنادی دانشجویان رشته پرستاری با پیشرفت تحصیلی آنها

نویسندگان

حیدری عباس | کوشان محسن

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه و هدف: در راستای تعیین ارتباط بین ابعاد مختلف سبکهای اسنادی (منبع کنترل, پایداری, کنترل پذیری) دانشجویان رشته پرستاری با پیشرفت تحصیلی آنها انجام گردیده است.روش اجرا: این پژوهش یک مطالعه همبستگی توصیفی است, کلیه دانشجویان رشته پرستاری دانشکده علوم پزشکی سبزوار که حداقل 2 ترم تحصیلی را گذرانده بودند و میانگین نمرات آنها در ترمهای مذکور مشخص شده بود و همچنین مایل به شرکت در مطالعه بودند می توانستند در این مطالعه شرکت نمایند. تعداد 97 نفر که دارای شرایط شرکت در مطالعه بودند به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل یک پرسشنامه در خصوص اطلاعات دموگرافیک و دیگری مقایسه سنجش ابعاد علمی (CDS) جهت تعیین سبکهای اسنادی دانشجویان بود. از نظر اعتبار و پایایی آزمون, ضرایب اعتماد به دست آمده از طریق تحلیل واریانس برای 3 بعد اسناد علی به طور کلی و صرف نظر از انواع مقایسه ها عبارتند از: برای بعد کنترل پذیری 54 درصد, برای مرکز کنترل 79 درصد و برای بعد ثبات پذیری 45 درصد, که همگی این ضرایب در سطح کمتر از 0.001 معنی دار هستند و در خصوص پایایی آزمون که با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد, برای مرکز کنترل 0.87, ثبات پذیری 0.84 و کنترل پذیری برابر با 0.73 می باشد. جهت جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ها در ابتدای یک جلسه درسی و قبل از شروع درس بین آنها توزیع و پس از تکمیل در همان موقعیت جمع آوری می شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی آزمون تی و ضریب همبستگی استفاده گردید.نتایج: بطور کل یافته ها نشان می دهند که بین ابعاد مختلف سبکهای اسنادی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته پرستاری ارتباط معنی داری وجود ندارد. اگر چه بین ابعاد مختلف سبکهای اسنادی با یکدیگر در مواردی ارتباط معنی داری وجود دارد. همچنین در رابطه با مقایسه میانگین نمرات ابعاد مختلف سبکهای اسنادی واحدهای مورد پژوهش بر حسب جنس یافته ها تفاوت معنی داری را در میانگین نمرات واحدهای مورد پژوهش در بعد ثبات پذیری و مجموع نمره موفقیت در بین دو جنس نشان می دهد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، عباس، و کوشان، محسن. (1382). بررسی ارتباط بین سبکهای اسنادی دانشجویان رشته پرستاری با پیشرفت تحصیلی آنها. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 37-38. SID. https://sid.ir/paper/452441/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری عباس، کوشان محسن. بررسی ارتباط بین سبکهای اسنادی دانشجویان رشته پرستاری با پیشرفت تحصیلی آنها. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):37-38. Available from: https://sid.ir/paper/452441/fa

    IEEE: کپی

    عباس حیدری، و محسن کوشان، “بررسی ارتباط بین سبکهای اسنادی دانشجویان رشته پرستاری با پیشرفت تحصیلی آنها،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 37–38، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/452441/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button