Start: 2/6/2023 6:43:53 AMEnd: 2/6/2023 6:43:54 AM >> 32

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

2,532

دانلود:

1,203

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی کیفیت خدمات بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف از این تحقیق, مقایسه کیفیت خدمات بانک های دولتی و بانک های خصوصی از دیدگاه مشتریان آن هاست. بدین منظور با مراجعه به تحقیقات انجام گرفته در زمینه موضوع مقاله و با استفاده از مدل کیفیت خدمات بانکی, ابعاد و مولفه های مرتبط با مفهوم کیفیت خدمات شناسایی شد و بر مبنای این متغیرها, پرسشنامه ای مبتنی بر 39 مولفه طراحی گردید و در اختیار مشتریانی که به طور هم زمان از خدمات هر دو نوع بانک در شهر تهران استفاده می کنند, قرار گرفت. بر اساس یافته های تحقیق, مشتریان معتقدند از لحاظ بهای خدمات, تفاوت چندانی میان دو سیستم بانکداری مشاهده نمی شود, اما در دیگر ابعاد کیفیت خدمات هم چون اثربخشی, تضمین, قابلیت دسترسی, ابعاد فیزیکی, تنوع و قابلیت اطمینان بین بانکداری دولتی و بانکداری خصوصی تفاوت معنی داری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی