video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

271

دانلود:

216

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی نقادانه بر کتاب Educational Psychology (روان شناسی تربیتی)

نویسندگان

محمودی محمدهادی

صفحات

 صفحه شروع 317 | صفحه پایان 332

چکیده

 نقد به معنای جدا کردن خوب از بد و پرداختن به نقاط ضعف و قوت چیزی است. نقد و ارزیابی کتاب های آموزشی, به عنوان حلقه کوچکی از زنجیره مراحل و اجزاء فرایند آموزش و یادگیری, می تواند به مخاطبان آثار علمی, بویژه استادان و دانشجویان, برای انتخاب کتاب متناسب با نیازها و علایق شان کمک کند. در مقاله حاضر کتاب ویراست سیزدهم روان شناسی تربیتی (نسخه جهانی) نوشته آنیتا وولفوک مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. این مقاله تحلیلی است کیفی مبتنی بر تحلیل محتوا و بر اساس تجربه چندین ساله نویسنده در تدریس این کتاب در مقاطع تحصیلات تکمیلی و بر مبنای بررسی مشخصات شکلی و محتوایی اثر و میزان کامیابی آن در رسیدن به اهدافی است که نویسنده در مقدمه کتاب روی آنها تاکید کرده است. با توجه به نتایج این تحلیل نقادانه, امید است این نقد باعث آشنایی بیشتر علاقمندان این حوزه با این کتاب و استفاده بیشتر از آن در جامعه علمی ایران بشود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی، محمدهادی. (1399). تحلیلی نقادانه بر کتاب Educational Psychology (روان شناسی تربیتی). پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، 20(8 )، 317-332. SID. https://sid.ir/paper/389962/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی محمدهادی. تحلیلی نقادانه بر کتاب Educational Psychology (روان شناسی تربیتی). پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی[Internet]. 1399؛20(8 ):317-332. Available from: https://sid.ir/paper/389962/fa

    IEEE: کپی

    محمدهادی محمودی، “تحلیلی نقادانه بر کتاب Educational Psychology (روان شناسی تربیتی)،” پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، vol. 20، no. 8 ، pp. 317–332، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/389962/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی