مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,453
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی، رویکرد موضوع محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 به نظر می رسد انتقادات وارد بر غفلت نسبت به حوزه ی هنر و زیبایی شناسی در کشور بیشتر ناظر به بحث آموزش فعالیت های خاص هنری و جایگاه فرعی آن در برنامه درسی در جهت رشد استعدادهای هنری دانش آموزان است. هرچند تربیت هنری به معنای فعالیت های خاص, درخور توجه است اما به نظر می رسد که تربیت زیبایی شناختی به عنوان فرابرنامه درسی در نظام آموزش وپرورش کشور مورد بی توجهی افزون تری است و مفهوم پردازی جامعی از این نوع تربیت در نظام آموزش وپرورش کشور به خصوص از منظر اسلامی صورت نگرفته است. در این پژوهش با بررسی آراء فلسفی ملاصدرا؛ به رویکرد برگزیده وحدت گرای تشکیکی رسیده و با توجه به اینکه رویکرد دریافت احساس و معنا ناظر به رویکرد وحدت گرای تشکیکی است, به تبیین ضرورت تغییر در رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی شناسی به رویکرد دریافت احساس و معنا به منزله ی رویکرد اصلی و رویکرد موضوع محور به منزله ی رویکرد مکمل, پرداخته شده است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقایی ابرندآبادی، سیده الهام، ماهروزاده، طیبه، و ایمانی نائینی، محسن. (1399). رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی, رویکرد موضوع محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 17(38 (پیاپی 65) )، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/385306/fa

    Vancouver: کپی

    آقایی ابرندآبادی سیده الهام، ماهروزاده طیبه، ایمانی نائینی محسن. رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی, رویکرد موضوع محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1399؛17(38 (پیاپی 65) ):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/385306/fa

    IEEE: کپی

    سیده الهام آقایی ابرندآبادی، طیبه ماهروزاده، و محسن ایمانی نائینی، “رویکرد ساحت تربیت هنری و زیبایی شناختی, رویکرد موضوع محور یا رویکرد دریافت احساس و معنا،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 17، no. 38 (پیاپی 65) ، pp. 1–11، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385306/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button