video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

307

دانلود:

234

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تشخص سازی(personal branding) یا مدیریت تأثیرگذار هویت در شبکه های اجتماعی

نویسندگان

خجسته باقرزاده حسن

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 104

چکیده

 فعالیت و حضور مؤثر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تابع قواعد و ویژگی های آن است. امروزه با انقلاب ارتباطات تغییر تغییر نقش مخاطب به کاربر یعنی حضور هر فرد برحسب توان در فضای مجازی برای تولید محتوا و عرضه آن به دیگران, بسیاری از معادلات گذشته در ارتباطات را تغییر داده است. هر کاربر برای حضور اثرگذارش باید عناصری که در این فرایند نقش دارند مدیریت نماید. لذا این پرسش وجود دارد: آیا ارزش و اعتبار همه افراد در این فضا یکسان است؟ آیا راه هایی برای تشخص سازی فردی(personal branding) و یا جمعی وجود دارد تا بتوان از آن ها استفاده کرد؟ افراد چگونه خود را به دیگران در شبکه های اجتماعی می نمایانند یا چگونه با تشخص سازی هویت خود را شکل داده و بروز می دهند؟ افراد چگونه هویت خود را می توانند بهبود بخشند؟ این گونه پرسش ها در رابطة میان هویت فرد و هویتی که ناشی از حضورش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است, امری طبیعی و قابل انتظار به نظر می رسد. این مقاله سعی دارد ضمن نشان دادن اهمیت هویت های واقعی فردی در شبکه های اجتماعی چگونگی برساخت هویت در فضای مجازی و ارتقاء آن را نیز با روشی توصیفی و تحلیلی بیان نماید. نتایج حاکی از اهمیت چندین عنصر از قبیل پروفایل, نوع مطلب یا پست, میزان اظهار علاقه, میزان تفسیر, تعداد دنبال کنندگان و. . در ساخت این هویت بسیار اثرگذار هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خجسته باقرزاده، حسن. (1397). تشخص سازی(personal branding) یا مدیریت تأثیرگذار هویت در شبکه های اجتماعی. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، 8(2 (پیاپی 16) )، 77-104. SID. https://sid.ir/paper/361661/fa

    Vancouver: کپی

    خجسته باقرزاده حسن. تشخص سازی(personal branding) یا مدیریت تأثیرگذار هویت در شبکه های اجتماعی. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)[Internet]. 1397؛8(2 (پیاپی 16) ):77-104. Available from: https://sid.ir/paper/361661/fa

    IEEE: کپی

    حسن خجسته باقرزاده، “تشخص سازی(personal branding) یا مدیریت تأثیرگذار هویت در شبکه های اجتماعی،” مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، vol. 8، no. 2 (پیاپی 16) ، pp. 77–104، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361661/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی