مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

934
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

672
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی

صفحات

 صفحه شروع 283 | صفحه پایان 318

چکیده

 حق الزحمه حسابرسی, به عوامل متعددی از جمله ویژگی های موسسه حسابرسی, ویژگی های صاحبکار, شرایط حرفه, استفاده کنندگان, شرایط رقابتی, محیطی و. . . بستگی دارد. در این پژوهش, به منظور بررسی جامع عوامل موثر بر حق الزحمه, با مصاحبه عمیق خبرگان, از روش کیفی و رویکرد مبتنی بر نظریه پردازی زمینه ای استفاده و نتایج در قالب یک مدل استخراج شده است. برای اعتباربخشی به نتایج پژوهش از معیارهای زاویه بندی (اجماع/مثلث سازی) داده ها, کنترل اعضا و مقبولیت استفاده شده است. طبق نتایج و مدل ارائه شده, اندازه موسسه, میزان رعایت آیین رفتار حرفه ای, ارزش (ارزشمند بودن) کار برای صاحبکار و ویژگی ها و اعتبار مدیران و شرکا مهم ترین عوامل موثر در سطح موسسه حسابرسی, اندازه, ریسک, توان تقاضای کیفیت, هدف صاحبکار از حسابرسی و حاکمیت شرکتی اثربخش مهم ترین عوامل در سطح صاحبکار و درک استفاده کنندگان و ذینفعان کلیدی از حسابرسی, نگرش و ویژگی های سیاست گذاران و تصمیم گیرندگان و تدوین مقررات و ضوابط اثربخش, مهم ترین عوامل در سطح حرفه و شرایط محیطی شناخته شد که در صورت اتخاذ راهبردهای لازم و وجود زمینه مناسب در سطح کلان و حرفه حسابرسی از جمله فراهم شدن بستر اقتصادی, بازار, قدرت نهادهای ناظر بر حرفه حسابرسی و تعامل سازنده این نهادها با دولت و قانون گذاران منجر به دستیابی به حق الزحمه معقول می گردد. مجموعه این عوامل به همراه پیامدهای حق الزحمه معقول, مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی را تشکیل می دهند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوشادی، میثم، خدادادی، ولی، واعظ، سیدعلی، و حسین زاده، علی حسین. (1397). تدوین مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی. پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 10(2 (پیاپی 75/3) )، 283-318. SID. https://sid.ir/paper/359689/fa

    Vancouver: کپی

    نوشادی میثم، خدادادی ولی، واعظ سیدعلی، حسین زاده علی حسین. تدوین مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی. پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1397؛10(2 (پیاپی 75/3) ):283-318. Available from: https://sid.ir/paper/359689/fa

    IEEE: کپی

    میثم نوشادی، ولی خدادادی، سیدعلی واعظ، و علی حسین حسین زاده، “تدوین مدل حق الزحمه خدمات حسابرسی،” پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 10، no. 2 (پیاپی 75/3) ، pp. 283–318، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button