video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

1,985

دانلود:

756

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی عملکرد ریاضی دانش آموزان بر اساس خودکارآمدی ریاضی و مهارت های مطالعه ریاضی: نقش تعدیل کننده جنسیت

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 113

چکیده

 هدف از اجرای ژوهش حاضر, پیش بینی عملکرد ریاضی دانش آموزان از طریق مهارت های مطالعه ریاضی و خودکارآمدی ریاضی بود.روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری پژوهش را همه دانش آموزان مقطع اول متوسطه شهر جغتای به تعداد 354 نفر (176 نفر دختر و 178 نفر پسر) تشکیل می دادند. روش نمونه گیری, روش سرشماری بود و به منظور گردآوری داده ها, از نمره های ریاضی نیمسال اول تحصیلی 94-1393 برای عملکرد ریاضی, پرسشنامه خودکارآمدی ریاضی میدلتون و میگلی (1997) و پرسشنامه مهارت های مطالعه ریاضی استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه ها با استفاده از نظر متخصصان و پایایی آنها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. نتایج نشان داد که خودکارآمدی ریاضی و مولفه های راهبرد یادگیری, مدیریت زمان و امتحان دادن با عملکرد ریاضی رابطه مثبت و معنی داری داشتند. همچنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که عملکرد ریاضی از طریق خودکارآمدی ریاضی و راهبرد یادگیری قابل پیش بینی است. از سوی دیگر, به منظور بررسی اثر تعدیل کنندگی جنسیت, تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی نشان داد که جنسیت, تنها رابطه بین خودکارآمدی ریاضی و عملکرد ریاضی را تعدیل می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکیم زاده، رضوان، مقدم زاده، علی، و امیری، محمد. (1396). پیش بینی عملکرد ریاضی دانش آموزان بر اساس خودکارآمدی ریاضی و مهارت های مطالعه ریاضی: نقش تعدیل کننده جنسیت. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 7(19 )، 93-113. SID. https://sid.ir/paper/357935/fa

    Vancouver: کپی

    حکیم زاده رضوان، مقدم زاده علی، امیری محمد. پیش بینی عملکرد ریاضی دانش آموزان بر اساس خودکارآمدی ریاضی و مهارت های مطالعه ریاضی: نقش تعدیل کننده جنسیت. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1396؛7(19 ):93-113. Available from: https://sid.ir/paper/357935/fa

    IEEE: کپی

    رضوان حکیم زاده، علی مقدم زاده، و محمد امیری، “پیش بینی عملکرد ریاضی دانش آموزان بر اساس خودکارآمدی ریاضی و مهارت های مطالعه ریاضی: نقش تعدیل کننده جنسیت،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 7، no. 19 ، pp. 93–113، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357935/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی