مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

502

دانلود:

203

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مفهوم آنتروپومورفیسم در مسکات و حضور آن در شخصیت پردازی

صفحات

 صفحه شروع 255 | صفحه پایان 267

چکیده

 در دنیای امروز, با تولید انبوه کالاها و خدمات, روبرو هستیم. جلب نظرمشتری و تحت تاثیر قرار دادن آن برای فروش بیشتر از مفاهیم مهم در برندینگ و تجارت تلقی می شود. در این فرآیند, تطبیق نشانه های رمزگذاری شده در تبلیغات و معرفی کالا و خدمات که منجر به تقاضای مستقیم مشتریان می شود. در این میان استفاده از وجوه مشترک انسانی و حس انسانی جمعی در فروش کالا یا خدمات بسیار کار آمد است. . «آنتروپومورفیسم» یا به اصطلاح «انسان انگاری» فرآیندی تأثیرگذار در طراحی گرافیکی محصول یا خدمات است محصول است که با جلب توجه فرد و افزایش قوه شناخت و درگیر ساختن احساس وی, و در واقع با حساسیت بخشی ویژگی های خاص انسانی به جهت بخشی تصمیم خرید مخاطب کمک می کند. مسکات به عنوان شخصیتی جذاب به عنوان هویت تجاری سازمان ها و شرکت ها, نمودی از آنتروپومورفیسم است که در قالب انسان, حیوان یا اشیا و حتی پدیده های طبیعی متولد می شود و با رویکرد جاندار پنداری به عناصر اطراف در ذهن مخاطب ماندگار می ماند. این رویکرد که از جمله کهن الگوهاست و انسان از ابتدای پیدایش و حتی تولد خود با آن روبروست در این نوشتار از نقطه نظر تبلیغات و تاثیر گذاری برای پیام رسانی خدمات و کالاها در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است. و از همین نقطه نظر به نقش مسکات ها, و اهمیت آن به عنوان یک نشانه تاثیر گذار می پردازیم مورد. این پژوهش باروشی توصیفی, تحلیلی, از طریق منابع اسنادی ومشاهده به بررسی شخصیت پردازی با نمودی مختص به آنتروپومورفیسم می پردازد و سعی دارد درطی آن, طراحی مسکات را با نگاه مختص به آنتروپومورفیسم درطراحی گرافیک امروز ایران, به تصویری نمادین وپیام رسان ارتقاء دهد, امید است که در این فرآیند به افزایش و گسترش سطح سواد بصری و پرورش خلاقیت منتهی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    کارگاه های پیشنهادی