Start: 2/4/2023 2:00:31 AMEnd: 2/4/2023 2:00:32 AM >> 208

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

753

دانلود:

530

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و یکپارچگی حسی بر علایم اختلال خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 106

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین اثربخشی تلفیق روش آموزش چند حسی و تمرینات یکپارچگی حسی بر علائم اختلالات خواندن و نوشتن دانش آموزان دوره ابتدایی بود. پژوهش از نوع نیمه آزمایشی, با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود, که در آن شرکت کنندگان پژوهش, به صورت نمونه در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری شامل, دو آزمون محقق ساخته املا و آزمون خواندن (نما) بود. گروه آزمایش تحت مداخله برنامه تمرینات یکپارچگی حسی و روش آموزش چند حسی قرار گرفتند, ولی آزمودنی های گروه گواه مداخله ای در یافت نکردند. نتایج آزمون با استفاده از نرم افزار آماری spss و با روش تحلیل کواریانس انجام شد. و نشان داد, میانگین نمرات پس آزمون خواندن و نوشتن گروه آزمایش بیشتر از میانگین نمرات پس آزمون خواندن و نوشتن گروه گواه است. در مجموع یافته های به دست آمده در این پژوهش به وضوح حاکی از آن بود, که به کارگیری برنامه تلفیقی آموزش چند حسی و تمرینات یکپارچگی حسی بر بهبود علائم اختلال خواندن (درک متن و کاهش خطاهای خواندن) و اختلال نوشتن (حافظه شنیداری, حافظه دیداری, حساسیت شنیداری, دقت و مشکلات آموزشی) دانش آموزان گروه آزمایش تاثیر داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی