Start: 2/7/2023 10:04:44 PMEnd: 2/7/2023 10:04:44 PM >> 736

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

307

دانلود:

159

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل علی روابط ادراک از اهداف پیشرفت و کاربرد روش های فعال تدریس: نقش واسطه ای هیجانات تدریس در میان دبیران تربیت بدنی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 130

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف ارائة مدل علی روابط ادراک از اهداف پیشرفت فراگیران و کاربرد روش های فعال تدریس دبیران تربیت بدنی, با نقش واسطه ای هیجان های تدریس انجام شد. تعداد 317 نفر از دبیران تربیت بدنی استان اصفهان به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و به پرسش نامه های اهداف پیشرفت, روش فعال تدریس و هیجان های تدریس پاسخ دادند. در بررسی روابط علی میان متغیرها, از روش تحلیل مسیر و نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج نشان داد که اهداف تبحری ازطریق واسطه گری هیجان های مثبت و منفی بر روش فعال تدریس, دارای اثر غیرمستقیم و مثبت است؛ درحالی که تأثیر اهداف رویکرد-عملکرد و اجتناب-عملکرد, غیرمستقیم و منفی است. همچنین, میزان واریانس تبیین شدة استفاده از روش های تدریس فعال, بیانگر اهمیت ادراک معلمان از اهداف و هیجان های تدریس در استفاده از روش های فعال تدریس است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی