video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

1,904

دانلود:

787

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش عزت نفس و احساس تنهایی در اعتیاد به فیس بوک در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 385 | صفحه پایان 406

چکیده

 هدف: بیش از یک میلیارد کاربر از شبکه اجتماعی فیس بوک استفاده می کنند. این شبکه مجازی, استفاده های مفید فراوانی دارد. اماتعداد افراد وابسته و معتادبه آن رو به افزایش است؛ به طوری که این افراد دچار نوعی اختلال در روابط اجتماعی خود شده اند. با توجه به فراگیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در بین دانشجویان,این پژوهش به بررسی نقش عزت نفس واحساس تنهایی در پیش بینی اعتیاد به فیس بوک پرداخته است.روش: نمونه پژوهش, 300 نفر از دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی اهواز و بوشهر بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات, مقیاس احساس تنهایی, مقیاس عزت نفس موقعیتی و مقیاس اعتیاد به فیس بوک بود که دارای شواهد روان سنجی مطلوبی بودند.برای تحلیل آماری داده ها ازضریب همبستگی تحلیل رگرسیون استفاده شد.یافته ها: یافته های تحلیل رگرسیون چندمتغیری, نشان داد از میان ابعاد مختلف احساس تنهایی, مولفه احساس تنهایی خانوادگی و همچنین از بین ابعاد عزت نفس, عزت نفس عملکردی می تواند به صورت معناداری اعتیاد به فیس بوک را در بین دانشجویان پیش بینی کند.نتیجه گیری: احساس تنهایی خانوادگی و عزت نفس موقعیتی عملکردی عامل مهمی برای پیش بینی اعتیاد به فیس بوک بین دانشجویان است. نتایج این پژوهش در پرتو زندگی دانشجویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، فریده سادات، و الماسی، آمنه. (1394). بررسی نقش عزت نفس و احساس تنهایی در اعتیاد به فیس بوک در دانشجویان. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 5(3 (پیاپی 16))، 385-406. SID. https://sid.ir/paper/236904/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی فریده سادات، الماسی آمنه. بررسی نقش عزت نفس و احساس تنهایی در اعتیاد به فیس بوک در دانشجویان. فرهنگ در دانشگاه اسلامی[Internet]. 1394؛5(3 (پیاپی 16)):385-406. Available from: https://sid.ir/paper/236904/fa

    IEEE: کپی

    فریده سادات حسینی، و آمنه الماسی، “بررسی نقش عزت نفس و احساس تنهایی در اعتیاد به فیس بوک در دانشجویان،” فرهنگ در دانشگاه اسلامی، vol. 5، no. 3 (پیاپی 16)، pp. 385–406، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/236904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی