مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی استرس، اضطراب و افسردگی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 30

چکیده

 مقدمه: دانشجویان پرستاری در طول تحصیل خود تنش های زیادی را تجربه می کنند که با علائم روانشناختی مانند اضطراب, استرس و افسردگی توام می باشد. هدف از این مطالعه تعیین استرس, اضطراب و افسرگی در دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان می باشد. روش کار: در این مطالعه توصیفی-مقطعی, 342 دانشجو کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با روش نمونه گیری سرشماری در سال 1396 وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه 21 سوالی سنجش استرس, اضطراب و افسردگی DASS و همچنین پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک بود داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS-16 و آزمون های آماری توصیفی و استنباطی تحلیل شد. یافته ها: نمونه های مورد مطالعه را 165 نفر پسر (2/48%) و 177 (8/51%) دانشجوی دختر تشکیل داده بودند. میانگین و انحراف معیار سن دانشجویان 11/3 ± 77/21 بود و 52 نفر (2/15%) ترم یک و 220 نفر (3/64%) ساکن خوابگاه بودند. یافته ها نشان داد که میانگین و انحراف معیار نمرات دانشجویان در ابعاد استرس, اضطراب و افسردگی به ترتیب 27/6 ± 39/8, 24/5 ± 99/4 و 22/6 ± 39/5 بود. بر این اساس 9/21 درصد از دانشجویان دارای علائم افسردگی خفیف تا بسیار شدید, 1/16 درصد دارای علائم استرس و 7/28 درصد دارای علائم اضطراب بودند و میزان اضطراب در دختران بیشتر از پسران بود. نتیجه گیری: شیوع افسردگی, اضطراب و استرس در دانشجویان پرستاری بالاست. برنامه ریزی به منظور ارتقا سلامت روان با هدف پیشگیری و مداخلات درمانی به موقع در دوره تحصیلی دانشجویان پرستاری ضروری می باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شمسایی، فرشید، یغمایی، صفورا، صادقیان، عفت، و تاپاک، لیلی. (1397). بررسی استرس, اضطراب و افسردگی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان. روان پرستاری، 6(3 )، 25-30. SID. https://sid.ir/paper/235791/fa

    Vancouver: کپی

    شمسایی فرشید، یغمایی صفورا، صادقیان عفت، تاپاک لیلی. بررسی استرس, اضطراب و افسردگی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان. روان پرستاری[Internet]. 1397؛6(3 ):25-30. Available from: https://sid.ir/paper/235791/fa

    IEEE: کپی

    فرشید شمسایی، صفورا یغمایی، عفت صادقیان، و لیلی تاپاک، “بررسی استرس, اضطراب و افسردگی در دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان،” روان پرستاری، vol. 6، no. 3 ، pp. 25–30، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235791/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button