مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تفاوت سازمان های رسانه ای با سازمان های صنعتی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 37

چکیده

 مدیریت رسانه یکی از حوزه های پژوهشی جدید در جهان است. این رشته دانشگاهی به کشور ما نیز وارد شده است. اما به سبب تازگی و جوانی هنوز آن گونه که باید و شاید ابعاد گوناگون آن بررسی و واکاوی نشده است. متاسفانه این رشته علمی به شدت تحت تاثیر اصول مدیریت سازمان های صنعتی است. در حالی که تفاوت ذاتی و ماهوی بسیاری بین این دو نوع سازمان وجود دارد, بنابراین, یکی از نخستین اقدامات نظری و کاربردی شناخت ماهیت سازمان های رسانه ای و تفاوت آن با سازمان های صنعتی است تا مدیران و محققان فارغ از تشابه لفظ سازمان که البته خود موجب شباهت هایی در میان آن دو می شود به تمایزات و تفاوت های آن دو که یکی واژه صنعتی است و دیگری رسانه ای, نیز توجه کافی بشود تا ادبیات مدیریت سازمان های رسانه ای درجهت واقعیت آن ها حرکت کند و دستاوردهای مفیدی برای اداره هرچه بهتر این سازمان ها برجا بگذارد. از این رو, این مقاله کوششی است درجهت توصیف ویژگی های سازمان های رسانه ای و تفاوت آن با سازمان های صنعتی. این تفاوت و تعیین خطوط تمایز یکی از مقدمات ضروری برای درک بهتر چیستی رشته جدید و جوان مدیریت رسانه است و هم به روشنی ضرورت و اهمیت توجه به این رشته را نمایان می سازد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خجسته باقرزاده، حسن. (1394). تفاوت سازمان های رسانه ای با سازمان های صنعتی. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، 5(2)، 21-37. SID. https://sid.ir/paper/222430/fa

    Vancouver: کپی

    خجسته باقرزاده حسن. تفاوت سازمان های رسانه ای با سازمان های صنعتی. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)[Internet]. 1394؛5(2):21-37. Available from: https://sid.ir/paper/222430/fa

    IEEE: کپی

    حسن خجسته باقرزاده، “تفاوت سازمان های رسانه ای با سازمان های صنعتی،” مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، vol. 5، no. 2، pp. 21–37، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/222430/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button