video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

497

دانلود:

287

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هوش فرهنگی، هویت فرهنگی و استفاده عناوین خطابی انگلیسی توسط فراگیران ایرانی زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 585 | صفحه پایان 607

چکیده

 این مطالعه به بررسی اثر متقابل هوش فرهنگی و هویت فرهنگی بر استفاده از عناوین خطابی انگلیسی پرداخته است. پنجاه و دو دانشجو با سطح زبانی متوسط, به دو گروه هویت و هوش فرهنگی بالا و پایین تقسیم شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا در مطالعة رابطة بین عوامل هوش فرهنگی و عناوین خطابی شرکت کنند و پرسشنامه های هویت فرهنگی, هوش فرهنگی و تست عناوین خطابی را پاسخ دهند. شیوة آماری مورد استفاده واریانس متغیری دو سویه و همبستگی پیرسون بودند. نتایج اثر متقابلی را بین هویت و هوش فرهنگی بر استفاده از عناوین خطابی انگلیسی نشان ندادند. افزون بر این, بین چهار عامل هوش فرهنگی و استفاده از عناوین خطابی نیز رابطة معناداری یافت نشد. یافته ها نشان می دهد که هویت فرهنگی در میان دانشجویان زبان انگلیسی در حال فراموشی است. همچنین, طرح موضوعاتی چون جهانی شدن و تفوق زبان انگلیسی در این مطالعه, نیاز به پژوهش های بیشتری را خاطر نشان می سازد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدحسین پور، رسول، و سربندی فراهانی، مریم. (1398). هوش فرهنگی, هویت فرهنگی و استفاده عناوین خطابی انگلیسی توسط فراگیران ایرانی زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 9(2 )، 585-607. SID. https://sid.ir/paper/218696/fa

    Vancouver: کپی

    محمدحسین پور رسول، سربندی فراهانی مریم. هوش فرهنگی, هویت فرهنگی و استفاده عناوین خطابی انگلیسی توسط فراگیران ایرانی زبان انگلیسی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1398؛9(2 ):585-607. Available from: https://sid.ir/paper/218696/fa

    IEEE: کپی

    رسول محمدحسین پور، و مریم سربندی فراهانی، “هوش فرهنگی, هویت فرهنگی و استفاده عناوین خطابی انگلیسی توسط فراگیران ایرانی زبان انگلیسی،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 9، no. 2 ، pp. 585–607، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218696/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی