مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

319

دانلود:

163

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سخن سردبیر، مدیریت بر مبنای سرکشی از ذی نفعان

نویسندگان

مقیمی سیدمحمد

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 7

چکیده

 یکی از مهمترین عارضه های مدیریت در دوره کنونی, ایجاد فاصله بین مدیران و کارگزاران دولتی با عامه مردم و در پی آن, عدم درک صحیح از نیازهای واقعی مردم و مسئله محور نبودن سیاستگذاریها ست. یکی از سازوکارهای اجرایی در این زمینه, که در آیات و روایات اسلامی نیز به آن توجه شده, بازدیدهای میدانی و حضور مدیر در میان ذی نفعان سازمانی بویژه کارمندان و ارباب رجوع است. مدیران باید با بهره گیری از سبک مدیریت بر مبنای سرکشی به بازدیدهای سرزده از حوزه تحت امر خود اقدام کنند و بدون تکلّف با کارکنان و ارباب رجوع به گفتگو بپردازند. این روش باعث بهبود سطح اعتماد بین شهروندان و مدیریت می شود و راه های ارتباطی جدیدی را باز می کند. بنابراین مدیران علاوه بر شناسایی مسائل از طریقگزارشات و واسطهها, خودشان نیز باید چهره به چهره با افراد جامعه و سازمان در قالب بازدیدهای سرزده و یا جلسات پرسش و پاسخ ارتباط برقرار کنند و اجازه دهند تا افراد مشکلات خود را بدون ترس و واهمه بیان کنند و حتی اگر در بیان مشکلات نیز از زبان تند و جسورانه استفاده می کنند, مدیر باید با سعه صدر و متواضعانه, شنوای انتقادات و مسائل آنها باشد تا بدون سانسور با مشکلات واقعی افراد آشنا شود و برای حل آنها تصمیمات مناسب را بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقیمی، سیدمحمد. (1397). سخن سردبیر, مدیریت بر مبنای سرکشی از ذی نفعان. مدیریت اسلامی، 26(1 )، 5-7. SID. https://sid.ir/paper/216907/fa

    Vancouver: کپی

    مقیمی سیدمحمد. سخن سردبیر, مدیریت بر مبنای سرکشی از ذی نفعان. مدیریت اسلامی[Internet]. 1397؛26(1 ):5-7. Available from: https://sid.ir/paper/216907/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد مقیمی، “سخن سردبیر, مدیریت بر مبنای سرکشی از ذی نفعان،” مدیریت اسلامی، vol. 26، no. 1 ، pp. 5–7، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی