مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی نوروفیدبک بر اختلال یادگیری همراه با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 158

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی نوروفیدبک بر اختلال یادگیری همراه با نقص توجه/ بیش فعالی بود. این مطالعه به صورت شبه آزمایشی و بدون گروه کنترل انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان 7 تا 14 سال مبتلا به اختلال یادگیری همراه با نقص توجه/ بیش فعالی شهر تهران بود که به مراکز مشاوره و درمانی این شهر مراجعه و تشخیص دریافت کرده بودند. جهت انتخاب شرکت کنندگان در پژوهش به مرکز آتیه که کار نوروفیدبک را در شهر تهران انجام می دهد؛ مراجعه و نمونه پژوهش که شامل 12 کودک مبتلا به اختلال یادگیری همراه با نقص توجه/ بیش فعالی بود, به صورت در دسترس انتخاب شدند. در این مطالعه کودکان 40 جلسه نوروفیدبک به صورت سه بار در هفته دریافت نمودند. کودکان در دو مرحله پیش و پس از آموزش نوروفیدبک با آزمون های LDES و CAS مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون تی وابسته تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که نوروفیدبک بر اختلال یادگیری این گروه از دانش آموزان موثر نبوده است (P>0.05, (t:1.020) اما بر ADHD آنان موثر بوده است (P<0.05, (t:4.490)). در مجموع نوروفیدبک بر اختلال یادگیری همراه با نقص توجه/ بیش فعالی موثر نیست.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نوری زاده، نرگس، میکاییلی منیع، فرزانه، رستمی، رضا، و صادقی، وحید. (1391). اثر بخشی نوروفیدبک بر اختلال یادگیری همراه با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. ناتوانی های یادگیری، 2(2)، 123-158. SID. https://sid.ir/paper/210173/fa

    Vancouver: کپی

    نوری زاده نرگس، میکاییلی منیع فرزانه، رستمی رضا، صادقی وحید. اثر بخشی نوروفیدبک بر اختلال یادگیری همراه با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛2(2):123-158. Available from: https://sid.ir/paper/210173/fa

    IEEE: کپی

    نرگس نوری زاده، فرزانه میکاییلی منیع، رضا رستمی، و وحید صادقی، “اثر بخشی نوروفیدبک بر اختلال یادگیری همراه با اختلال نقص توجه/ بیش فعالی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 2، pp. 123–158، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210173/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button