مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,966
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

993
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم، آموزش به کمک کامپیوتر و ترکیبی بر کاهش مشکلات دانش آموزان دارای اختلال ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم, آموزش به کمک کامپیوتر و آموزش ترکیبی بر کاهش مشکلات دانش آموزان دارای اختلال ریاضی در مقاطع سوم و چهارم دبستان است. جامعه آماری این پژوهش, شامل دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم و چهارم دبستان شهر تهران است که دارای اختلال یادگیری ریاضی هستند و به مراکز توانبخشی اختلال های یادگیری ارجاع داده شده اند و در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل بوده اند. تعداد 20 نفر از دانش آموزانی که از طریق مصاحبه بالینی, آزمون هوش وکسلر و آزمون استاندارد شده تشخیص اختلال ریاضی را دریافت کرده بودند, به صورت داوطلبانه انتخاب شدند و سپس این دانش آموزان به تصادف در چهار گروه پنج نفری جایگزین شدند. سه گروه آزمایش هر کدام به مدت 12 جلسه درهر هفته سه جلسه 45 دقیقه آموزش خاص خود را دریافت نمودند و گروه کنترل نیز همان آموزش مرسوم در مرکز درمان اختلالات یادگیری ویژه را ادامه دادند. از هر چهار گروه پیش آزمون و پس آزمون به عمل آمد و سپس داده ها با استفاده از تحلیل واریانس تحلیل شد. نتایج این پژوهش نشان داد که برنامه آموزش مستقیم, آموزش به کمک کامپیوتر و برنامه ترکیبی در سطح (p=0.05) در کاهش مشکلات اختلالات ریاضی دانش آموزان موثر بوده اند. بر این اساس نتیجه گیری می شود که استفاده از روش های آموزش مستقیم, آموزش به کمک کامپیوتر و روش ترکیبی می تواند در کاهش مشکلات دانش آموزان دارای اختلال ریاضی از روش های سنتی مرسوم موثرتر باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    معتمدی، عبداله، برقی ایرانی، زیبا، و کریمی، بهروز. (1391). مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم, آموزش به کمک کامپیوتر و ترکیبی بر کاهش مشکلات دانش آموزان دارای اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری، 2(2)، 76-100. SID. https://sid.ir/paper/210172/fa

    Vancouver: کپی

    معتمدی عبداله، برقی ایرانی زیبا، کریمی بهروز. مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم, آموزش به کمک کامپیوتر و ترکیبی بر کاهش مشکلات دانش آموزان دارای اختلال ریاضی. ناتوانی های یادگیری[Internet]. 1391؛2(2):76-100. Available from: https://sid.ir/paper/210172/fa

    IEEE: کپی

    عبداله معتمدی، زیبا برقی ایرانی، و بهروز کریمی، “مقایسه اثربخشی سه شیوه آموزش مستقیم, آموزش به کمک کامپیوتر و ترکیبی بر کاهش مشکلات دانش آموزان دارای اختلال ریاضی،” ناتوانی های یادگیری، vol. 2، no. 2، pp. 76–100، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/210172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button