مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

362
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر به کارگیری مواد و وسایل آموزشی بر آموزش های ترویجی کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف کلی این تحقیق آزمایشی, بررسی تاثیر کاربرد مواد و وسایل آموزشی بر میزان یادگیری کشاورزان بود. جامعه آماری پژوهش دو گروه مجزا را در بر داشت. گروه اول شامل 24 نفر از فراگیران یک دوره آموزشی ـ ترویجی پنج روزه در زمینه آفات و بیماری های شایع نخل خرما بود که با استفاده از مواد و وسایل مختلف آموزشی, در بخش اروندکنار شهرستان آبادان آموزش دیدند. گروه دوم جامعه آماری تحقیق نیز 21 نفر دیگر از کشاورزان شرکت کننده در یک دوره پنج روزه با موضوع مشابه را در بر داشت که بدون به کارگیری وسایل آموزشی در دهستان مینوبار آبادان آموزش دیدند. با توجه به تعداد مخاطبان شرکت کننده, هر دو گروه جامعه آماری مورد سرشماری قرار گرفتند. داده های تحقیق از طریق انجام آزمون کتبی با 30 سوال بسته سه گزینه ای در شش بخش, قبل و بعد از آموزش جمع آوری شد. فرایند تحلیل داده ها نیز با استفاده از نرم افزار آماری ویژه تحقیقات علوم اجتماعی SPSSWin انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که تفاوت میانگین دانش افراد دو گروه پس از آموزش, در پنج مورد از شش آفت یا بیماری مورد بحث معنی دار بود. افزون بر این میانگین دانش کلی افراد دو گروه نیز پس از آموزش, با 99 درصد اطمینان معنی دار بود. به این ترتیب فرض اصلی تحقیق مبنی بر تاثیر مثبت به کارگیری وسایل آموزشی در افزایش میزان یادگیری مخاطبان دوره های آموزشی ـ ترویجی تایید گردید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی میرزایی، عرفان، اسدی، علی، و طهماسبی، مریم. (1389). تاثیر به کارگیری مواد و وسایل آموزشی بر آموزش های ترویجی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(12)، 44-54. SID. https://sid.ir/paper/200446/fa

    Vancouver: کپی

    علی میرزایی عرفان، اسدی علی، طهماسبی مریم. تاثیر به کارگیری مواد و وسایل آموزشی بر آموزش های ترویجی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1389؛-(12):44-54. Available from: https://sid.ir/paper/200446/fa

    IEEE: کپی

    عرفان علی میرزایی، علی اسدی، و مریم طهماسبی، “تاثیر به کارگیری مواد و وسایل آموزشی بر آموزش های ترویجی کشاورزی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 12، pp. 44–54، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/200446/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button