video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

3,457

دانلود:

1,556

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان بانک ها

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 166

چکیده

 بانک های تجاری به منظور مدیریت ریسک اعتباری, از روش های امتیازدهی اعتباری متفاوتی برای ارزیابی عملکرد مالی شرکت های متقاضی تسهیلات اعتباری استفاده می کنند. در این تحقیق از یک روش پارامتریک (رگرسیون لجستیک) و یک روش ناپارامتریک (درخت تقسیم و رگرسیون) برای ایجاد مدل امتیازدهی اعتباری استفاده شده است. برای ساخت مدل امتیاز دهی اعتباری داده های مربوط به 282 شرکت کوچک و متوسط وام گیرنده از یکی از شعب بانک تجارت استان تهران مورد استفاده قرار گرفت. 13 نسبت مالی به عنوان شاخص های تعیین کننده وضعیت مالی شرکت های انتخاب شده به کار گرفته شدند. با استفاده از این دو روش نسبتپ های موثر و همچنین دقت روش های مذکور در طبقه بندی مشتریان مشخص شد. با مشاهده نتایج حاصل از ارزیابی این روش ها می توان فهمید که روش های ناپارامتریک دارای دقت قابل رقابتی با روش های پارامتریک می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرغفوری، سیدحبیب اله،. (1394). ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان بانک ها. کاوش های مدیریت بازرگانی، 7(13)، 147-166. SID. https://sid.ir/paper/197159/fa

    Vancouver: کپی

    میرغفوری سیدحبیب اله. ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان بانک ها. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1394؛7(13):147-166. Available from: https://sid.ir/paper/197159/fa

    IEEE: کپی

    سیدحبیب اله میرغفوری،، “ارزیابی ریسک اعتباری مشتریان بانک ها،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 7، no. 13، pp. 147–166، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197159/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی