Start: 2/2/2023 11:13:58 AMEnd: 2/2/2023 11:13:58 AM >> 714

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

6,466

دانلود:

1,750

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل شبکه تهیه و توزیع کالا در ایران

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 121

چکیده

 این مقاله به طراحی مدل شبکه ای مناسب جهت تهیه و توزیع کالا در کشور پرداخته است. تمرکز مدل بر دستیابی به کارایی, بهره وری, صرفه جویی نسبت به مقیاس و کاهش هزینه توزیع کالا در کشور است. برای گردآوری داده های مورد نیاز جهت انجام تحقیق از مطالعات میدانی و روش پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان و مدیران تعاونی های مصرف وزارت تعاون, اتاق تعاون, معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی, مدیران شرکت ها و اتحادیه های تعاونی توزیع, مدیران و کارشناسان شرکت های پخش کالا, فروشگاه های زنجیره ای, شرکت های حمل ونقل کالا به ویژه حمل و نقل جاده ای و سایر افراد آگاه و باتجربه در زمینه توزیع کالا است.نتایج تحلیل داده ها نشان می دهد که سیستم توزیع کالا در کشور از لحاظ زیرساخت ها و عملکرد از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست. سنتی و جزیره ای بودن ساختار توزیع کالا در کشور باعث افزایش هزینه های توزیع کالا به بالاتر از 50% قیمت نهایی کالاها شده است.سیستم توزیع کالا در کشور نیازمند نهاد جدیدی با عنوان مرکز ملی بازاریابی (NMC) جهت برندسازی, تبلیغات هدفمند, انسجام در شبکه توزیع, خوشه سازی و ... است. مرکز ملی بازاریابی با مدیریت و نظارت بر شبکه نوین تهیه و توزیع کالا با مشارکت 6 وزارتخانه دولتی و نهادهای توزیعی بخش خصوصی و تعاونی مانند شرکت های پخش کالا, فروشگاه های زنجیره ای, اصناف, عمده فروشان و ... می تواند باعث کوتاه شدن کانال های توزیع, کاهش قیمت کالاها و ... شود. در انتهای مقاله مدل شبکه ای تهیه و توزیع کالاها, جایگاه, نقش و ارتباطات بازیگران مختلف شبکه توزیع کالا در کشور را نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی