مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

159

دانلود:

75

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تاثیر پارامترهای هندسی و دینامیکی کامیونت بر انحراف عرضی ناشی از نابالانسی نیروی ترمزی (یادداشت پژوهشی)

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 152

چکیده

 ایمنی خودروهای باری در حین ترمزگیری علاوه بر نابالانسی نیروی ترمزی, متاثر از تغییرات پارامترهای دینامیکی کامیونت ناشی از نحوه بارگذاری آن می باشد. در مقاله حاضر تاثیر پارامترهای دینامیکی, هندسی و نحوه بارگذاری کامیونت بر انحراف عرضی آن در حضور نابالانسی نیروی ترمزی مورد مطالعه قرار گرفته است. بدین منظور برخی از پارامترهای دینامیکی مورد نیاز برای کامیونت مورد نظر با انجام تست های تجربی به دست آمده و در معادلات دینامیکی حاصل بر اساس فرض واقع بینانه کاهش سرعت خودرو در حین ترمزگیری, اعمال شده است. سپس معادلات حاکم با استفاده از روش های عددی, حل شده است. در نتایج ارائه شده اثر پارامترهای دینامیکی و هندسی تاثیرگذار بر انحراف عرضی کامیونت و نحوه بارگذاری مطلوب برای به حداقل رساندن مقدار انحراف عرضی در اثر ترمزگیری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که حالت بهینه بارگذاری برای کاهش تاثیر خطای نیروی ترمزی در انحراف عرضی زمانی حاصل می شود که مرکز جرم خودرو به محور جلو نزدیک باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    کارگاه های پیشنهادی