Start: 2/3/2023 3:46:07 AMEnd: 2/3/2023 3:46:08 AM >> 802

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

229

دانلود:

55

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت استناد در «پژوهش نامه» و «کتاب ماه کودک و نوجوان»

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 100

چکیده

 هر پژوهش برای اینکه بتواند نقشی تاثیرگذار داشته باشد, باید نتایج و گفته های خود را چه به صورت هم جهت و چه در جهت مخالف, بر پایه پژوهش های پیشین بنا کند. ادبیات کودک ایران نیز به عنوان یک علم نوپای دانشگاهی, برای توسعه گستره تحقیقی خود, نیازمند پژوهش هایی است که اصول علمی و مستند سازی در آن ها رعایت شده باشد. استناد فرایندی ذهنی و فرهنگی و در عین حال عملی اجتماعی است. فهرست منابع مورد استناد نیز از مهم ترین اجزای همه آثار تحقیقی و تالیفی است و رفتار استنادی شامل چگونگی استفاده از منابع, نوع تاکید بر موارد ویژه, تکرار کاربرد برخی منابع, گرایش به متونی که به زبانی خاص منتشر شده و ... است. مقاله حاضر, با ارایه توصیفی از وضعیت استناد در دو مجله تخصصی ادبیات کودک (پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و ماهنامه کتاب ماه کودک و نوجوان) شیوه های استناد را در نقد ها و مقاله های آن ها بررسی کرده است. یافته های پژوهش نشان داد, با توجه به لزوم رعایت اصول نگارش علمی, وضعیت استناد در این دو نشریه, چندان مطلوب نیست.

استنادها

ارجاعات

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی