video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

3,615

دانلود:

1,623

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی دینامیکی سیستم تعلیق خودرو

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 94

چکیده

 در این مقاله ابتدا به معرفی سیستم های مختلفی که در تعلیق مورد استفاده قرار می گیرند, پرداخته شده و مزایا و معایب هرکدام به طور کلی مورد بررسی قرار گرفته است. اولین گام در تحلیل یک سیستم ارایه یک مدل فیزیکی مناسب و دقیق می باشد. منظور از مدل الزاما مدل پیچیده نیست بلکه مدلی است که رابطه بین متغیرهای حالت سیستم را واقعی تر بیان کند و اهداف طراح آن سیستم را تامین کند. از این مدل های فیزیکی می توان جهت تحلیل پایداری, راحتی سفر و ضرایب سختی فنرها و ضرایب میرایی تحت تاثیر ناهمواری های جاده اشاره کرد. سیستم های تعلیق کنترل پذیر به دو گروه اصلی کنترل پیش خور و کنترل پس خور تقسیم می شود. با توجه به تاخیر زمانی غیرقابل اجتناب در سیستم های کنترل پذیر همواره عملکرد سیستم کنترل شده به طور دقیق متناسب با ورودی تحریک هم زمان نخواهد بود. برای رفع این مشکل از سنسورهایی درخودرو استفاده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخرایی، مهران، اباذری، مهران، و توکلی، عبدالرضا. (1386). مدل سازی دینامیکی سیستم تعلیق خودرو. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، 4(14)، 89-94. SID. https://sid.ir/paper/164572/fa

    Vancouver: کپی

    فخرایی مهران، اباذری مهران، توکلی عبدالرضا. مدل سازی دینامیکی سیستم تعلیق خودرو. تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)[Internet]. 1386؛4(14):89-94. Available from: https://sid.ir/paper/164572/fa

    IEEE: کپی

    مهران فخرایی، مهران اباذری، و عبدالرضا توکلی، “مدل سازی دینامیکی سیستم تعلیق خودرو،” تحقیق در عملیات در کاربردهای آن (ریاضیات کاربردی)، vol. 4، no. 14، pp. 89–94، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164572/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی