video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

12,808

دانلود:

6,393

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اصول طراحی فضاهای آموزشی کودکان بر اساس مدل خلاقیت

نویسندگان

شفایی مینو | مدنی رامین

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 222

چکیده

 در سال های اخیر, جمعیت قابل توجه کودکان در ایران, سبب توجه ویژه به مساله آموزش و فضاهای آموزشی کودکان شده است. متاسفانه در ایران, اکثر دبستان ها و مهدکودک ها در فضاهای فاقد طراحی مناسب و یا در فضاهایی با کاربری غیر آموزشی (مثل خانه) تاسیس می گردند. هدف از تحقیق حاضر, دست یابی به اصول طراحی فضاهای ویژه کودکان برای کودکان 3 تا 6 ساله ایرانی با تاکید بر بهره گیری از قابلیت های محیطی موثر بر ذهن و رفتار کودکان, و رویکرد ارتقا خلاقیت آنان است. در این تحقیق, بر پایه تلفیق نظریات مرتبط با موضوع تحقیق, از روش تحقیق پیمایشی (زمینه یابی) استفاده شده و بر اساس مدل خلاقیت, اصول طراحی فضاهای آموزشی استنتاج گردیده است. نتایج تحقیق بر اساس مدل, تهیه اصولی معمارانه برای طراحی فضاهای آموزشی کودکان 3 تا 6 ساله در جهت ارتقا انگیزش و خلاقیت آنان است. تغییر - تکمیل پذیری فضا و اجزای آن, تداخل فضاهای باز و بسته و بازسازی عناصر محرک طبیعی مانند نور, آب و گیاهان می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی

    APA: کپی

    شفایی، م.، و مدنی، ر. (1389). اصول طراحی فضاهای آموزشی کودکان بر اساس مدل خلاقیت. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 4(3), 215-222. https://sid.ir/paper/155499/fa

    Vancouver: کپی

    شفایی مینو، مدنی رامین. اصول طراحی فضاهای آموزشی کودکان بر اساس مدل خلاقیت. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1389 [cited 2023January30];4(3):215-222. Available from: https://sid.ir/paper/155499/fa

    IEEE: کپی

    شفایی، م.، مدنی، ر.، 1389. اصول طراحی فضاهای آموزشی کودکان بر اساس مدل خلاقیت. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 4(3), pp.215-222. Available: https://sid.ir/paper/155499/fa.