مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

977
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش به کمک کامپیوتر بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 39

چکیده

 چکیده: در این پژوهش, تاثیر روش آموزش به کمک کامپیوتر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهرستان اهواز بررسی شده است. تعداد 200 نفر از دانش آموزان دختر و پسر به شیوه تصادفی انتخاب گردیدند. این تعداد به 4 کلاس 50 نفری که 2 کلاس جهت گروه کنترل و 2 کلاس جهت گروه آزمایش با یک معلم یکسان در هر یک از مدارس انتخاب شده بودند. هدف, تاثیر آموزش به کمک کامپیوتر بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم می باشد که به روش آزمایشی انجام شده است و برای تجزیه و تحلیل داده ها از میانگین نمرات, آزمون آماری تحلیل واریانس یکراهه و آزمون آماری تحلیل واریانس مشترک (همبستگی), استفاده گردید. پس از اثرگذاری سه متغیر مشارکتی, پیشرفت تحصیلی در نیم فصل قبل, پیش آزمون و آزمون بهره هوشی در جامعه آماری, نتایج نشان داد که بین میزان پیشرفت تحصیلی در درس علوم میان گروه آزمایش و گروه کنترل تفاوت معناداری وجود دارد و میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی در گروه آزمایش به طور محسوسی از میانگین نمرات در گروه کنترل بالاتر بوده است. همچنین دراین آزمایش مشاهده گردید که در میان دو گروه دختران و پسران در کسب نمرات پیشرفت تحصیلی از طریق آموزش به کمک کامپیوتر تفاوتی وجود ندارد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلف عچرش، هادی. (1389). تاثیر آموزش به کمک کامپیوتر بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 5(1)، 35-39. SID. https://sid.ir/paper/155315/fa

    Vancouver: کپی

    دلف عچرش هادی. تاثیر آموزش به کمک کامپیوتر بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛5(1):35-39. Available from: https://sid.ir/paper/155315/fa

    IEEE: کپی

    هادی دلف عچرش، “تاثیر آموزش به کمک کامپیوتر بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 5، no. 1، pp. 35–39، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155315/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button