video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

927

دانلود:

633

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد قرآنی

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 28

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی با رویکرد قرآنی (شاخه سلامت روان در روابط دختر و پسر) بر نگرش دختران دبیرستانی نسبت به رابطه دوستی با جنس مخالف صورت گرفت. به این منظور پژوهشی در قالب یک طرح پژوهشی نیمه آزمایشی از نوع دو گروهی همراه با پیش آزمون, پس آزمون و آزمون پیگیری انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دبیرستان های منطقه دو تهران بود. نمونه آماری شامل شصت دانش آموز بود که از میان دو پایه تحصیلی از یک مدرسه انجام شد؛ به این صورت که دو کلاس از پایه نهم و دو کلاس از پایه دهم به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. افراد گروه نمونه به طور تصادفی در گروه آزمایش و گروه کنترل گمارده شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق ساخته (نگرش به ارتباط قبل از ازدواج) با سی سوال بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها, از آزمون تحلیل واریانس مکرر استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که آموزش مهارت های زندگی با رویکرد قرآنی (شاخه سلامت روان در روابط دختر و پسر) بر متغییر وابسته نگرش دختران دبیرستانی نسبت به رابطه دوستی با جنس مخالف تاثیر داشته و بررسی داده های آماری نیز بیانگر معنی دار بودن تغییرات در شاخص نگرش دختران دبیرستانی نسبت به رابطه دوستی با جنس مخالف است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهاجر، یحیی، و زنده دل، محیا. (1396). اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد قرآنی. پژوهشهای میان رشته ای قرآن کریم، 8(2 )، 17-28. SID. https://sid.ir/paper/149412/fa

    Vancouver: کپی

    مهاجر یحیی، زنده دل محیا. اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد قرآنی. پژوهشهای میان رشته ای قرآن کریم[Internet]. 1396؛8(2 ):17-28. Available from: https://sid.ir/paper/149412/fa

    IEEE: کپی

    یحیی مهاجر، و محیا زنده دل، “اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد قرآنی،” پژوهشهای میان رشته ای قرآن کریم، vol. 8، no. 2 ، pp. 17–28، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/149412/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی