Start: 2/3/2023 11:02:06 AMEnd: 2/3/2023 11:02:06 AM >> 631

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

78

دانلود:

45

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل فضایی عوامل موثر بر دیدگاه کشاورزان استان آذربایجان غربی نسبت به تاسیس تعاونی های بازاریابی محصولات کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 589 | صفحه پایان 596

چکیده

 کمک به ایجاد و توسعه تعاونی های بازاریابی محصولات کشاورزی از جمله راهکارهایی است که می تواند در امر تسهیل مشارکت کشاورزان در چرخه بازاریابی محصولات کشاورزی کمک شایانی بنماید. از این رو هدف کلی تحقیق حاضر" تحلیلفضاییعواملموثربردیدگاهکشاورزاناستانآذربایجانغربینسبتبهتاسیستعاونیهایبازاریابیمحصولاتکشاورزی" می باشد. کلیه بهره برداران بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل می دهند که از بین آنها تعداد 386 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج پژوهش نشان داد که اکثریت بهره برداران (1/96 درصد) با ایجاد تعاونی های بازاریابی در منطقه موافقند. این در حالی است که کارآیی این تعاونی ها در حل مشکلات بازاریابی نیز نمره مطلوبی(میانگین 8 از10)را از نظر پاسخگویان بهره بردار کسب کرده است. ضمن آنکه بر اساس نتایج تحقیق, مشخص شد که متغیرهایی نظیر شغل اصلی و سنبهره برداران به ترتیب دارای تاثیر معناداری بر گرایش آنان به تعاونی بازاریابی و نیز دیدگاهشان به کارآیی این تشکل ها می باشند. همچنین نتایج تحقیق نشان می دهد که کمترین میزان تمایل به تاسیس تعاونی بازاریابی به شهر پیرانشهر مربوط می باشد و این در حالی است که این شهرستان از نظر نقشه مکانیابی محل تاسیس تعاونی بازاریابی از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است. همچنین با تحلیل های صورت گرفته, سه ناحیه در استان شناسایی شد که در دسته طبقات منتخب مکانیابی نبودند ولی دارای سکونتگاه های شهری و روستایی بوده و نیازمند برنامه ریزی دقیق در این زمینه می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی