مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

9,552

دانلود:

5,683

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درآمدی بر سازنده گرایی در روان شناسی و علوم تربیتی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 146

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

  هدف این مقاله تبیین و ارزیابی دیدگاه سازنده گرایی (Constructivism) است. پس از بیان تاریخچه، مبانی و انواع این دیدگاه پرسش های ذیل مورد بررسی قرار گرفته است: پذیرش سازنده گرایی چه دلالت هایی برای روش های یاددهی و یادگیری دارد؟ با توجّه به اهداف متنوع یادگیری در نظام آموزش و پرورش سازنده گرایی چه جایگاهی دارد؟ مهم ترین نقد مطرح شده درباره سازنده گرایی چیست؟ نتیجه گیری این مقاله آن است که: دلالت های یادگیری نظریه سازنده گرایی بر مواجه ساختن دانش آموزان با موقعیت های واقعی و عینی تأکید دارد، تلقی از یادگیری مبتنی بر مشکل گشایی است، یادگیری مبتنی بر سازنده گرایی نمی تواند پاسخگوی همه اهداف یادگیری نظام آموزش و پرورش باشد و سازنده گرایی با قبول رویکردی نسبیت گرا منجر به فرد گرایی مفرط می شود. به هر حال قضاوت نهایی در خصوص کارایی این رویکرد مستلزم کوشش ها و تجارب آینده است.  

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فردانش، هاشم، و شیخی فینی، علی اکبر. (1381). درآمدی بر سازنده گرایی در روان شناسی و علوم تربیتی . علوم انسانی الزهرا، 12(42)، 125-146. SID. https://sid.ir/paper/13889/fa

Vancouver: کپی

فردانش هاشم، شیخی فینی علی اکبر. درآمدی بر سازنده گرایی در روان شناسی و علوم تربیتی . علوم انسانی الزهرا[Internet]. 1381؛12(42):125-146. Available from: https://sid.ir/paper/13889/fa

IEEE: کپی

هاشم فردانش، و علی اکبر شیخی فینی، “درآمدی بر سازنده گرایی در روان شناسی و علوم تربیتی ،” علوم انسانی الزهرا، vol. 12، no. 42، pp. 125–146، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13889/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی