video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

2,399

دانلود:

512

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت خدمات ارایه شده در مراکز خدمات درمانی استان فارس

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 62

چکیده

 یکی از مقوله های مهم در بحث کیفیت خدمت, اندازه گیری آن می باشد. برای این منظور ابزاری تحت نام «سروکوال» طراحی شده است که از آن بطور گسترده برای اندازه گیری کیفیت خدمات استفاده می شود. هدف از این مقاله تشریح شیوه به کارگیری «سروکوال» در سنجش نظر بیماران از کیفیت خدمات درمانی در استان فارس می باشد. به همین منظور روایی و پایایی این ابزار آزمایش شده و قابلیت به کارگیری آن در بخش خدمات درمانی استان فارس تجزیه و تحلیل گردیده است. نتایج حاصله نشان می دهد که : الف- «سروکوال» ابزاری مناسب و قابل اطمینان برای اندازه گیری کیفیت خدمات درمانی می باشد. ب - عملکرد خدمات درمانی نتوانسته است انتظارات بیماران را تامین نماید. پاسخگویی سریع و به موقع, خدمات مطمئن و برخورد متناسب با بیماران جزء مولفه های عمده ای هستند که بیماران از خدمات درمانی انتظار دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقبل باعرض، عباس، و محمدی، علی. (1382). بررسی کیفیت خدمات ارایه شده در مراکز خدمات درمانی استان فارس. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 19(2 (پیاپی 38))، 54-62. SID. https://sid.ir/paper/13411/fa

    Vancouver: کپی

    مقبل باعرض عباس، محمدی علی. بررسی کیفیت خدمات ارایه شده در مراکز خدمات درمانی استان فارس. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز[Internet]. 1382؛19(2 (پیاپی 38)):54-62. Available from: https://sid.ir/paper/13411/fa

    IEEE: کپی

    عباس مقبل باعرض، و علی محمدی، “بررسی کیفیت خدمات ارایه شده در مراکز خدمات درمانی استان فارس،” علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، vol. 19، no. 2 (پیاپی 38)، pp. 54–62، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/13411/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی