video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

1,456

دانلود:

601

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی جهت گیری انگیزش هدف چیرگی: نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار کلاس درس

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پیش بینی نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار کلاس درس در انگیزش چیرگی (تبحر) دانش آموزان راهنمایی با روش همبستگی انجام گرفت. آزمودنی های پژوهش, شامل 300 دانش آموز (150 دانش آموز پسر و 150 دانش آموز دختر) بودند که به وسیله نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای از نواحی آموزش و پرورش تبریز انتخاب شدند. از پرسشنامه های ساختار اهداف کلاس درس بلک بورن و پرسشنامه هدف گرایی تحصیلی بوفارد, وزیو, رومانو, کوئینارد, بوردلیو و فیلبو برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روش های آماری تحلیل رگرسیون گام به گام و تحلیل مسیر به کار رفت. نتایج پژوهش نشان داد که تکالیف جالب و برانگیزاننده کلاس درس مهم ترین پیش بینی کننده انگیزش چیرگی (تبحر) دانش آموزان است. این متغیر 12% درصد از واریانس انگیزش هدف چیرگی (تبحر) را تبیین می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بدری گرگری، رحیم، و حسینی، فریبا. (1389). پیش بینی جهت گیری انگیزش هدف چیرگی: نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار کلاس درس. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 5(17)، 1-25. SID. https://sid.ir/paper/120400/fa

Vancouver: کپی

بدری گرگری رحیم، حسینی فریبا. پیش بینی جهت گیری انگیزش هدف چیرگی: نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار کلاس درس. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1389؛5(17):1-25. Available from: https://sid.ir/paper/120400/fa

IEEE: کپی

رحیم بدری گرگری، و فریبا حسینی، “پیش بینی جهت گیری انگیزش هدف چیرگی: نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار کلاس درس،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 5، no. 17، pp. 1–25، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120400/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی