video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

1,209

دانلود:

525

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش ایمن سازی در برابر استرس بر مدیریت استرس و علایم حیاتی (فشار خون پایین و فشار خون بالا) در بیماران قلبی تحت عمل جراحی

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 204

چکیده

 محققین بر این باورند که آموزش ایمن سازی در برابر استرس بر مدیریت استرس تاثیر مثبت دارد. هدف این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش ایمن سازی در برابر استرس بر مدیریت استرس و علایم حیاتی در بیماران قلبی تحت عمل جراحی است. برای این منظور 40 بیمار قلبی انتخاب وسپس به 2 گروه 20 نفری تقسیم شدند. گروه ها از نظر ویژگی های دموگرافیک با همدیگر گشتند. سپس گروه آزمایش مداخله آموزشی را برای 8 جلسه دریافت کردند. نتایج تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر نشان می دهد که کاربری آموزش ایمن سازی در برابر استرس قادر است مدیریت استرس و علایم حیاتی (فشارخون پایین) بیماران مبتلا به انسداد عروق کرونر قلبی منتظر عمل جراحی و جراحی شده را بهبود بخشد. این یافته ها, تلویحاتی برای انجام مداخلات روانشناختی در موقعیت های جراحی داشته و سودمندی این نوع مداخلات را در توانمندسازی افراد تحت عمل جراحی نشان می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی نصرت آباد، تورج، محمودعلیلو، مجید، و فخیمی حسن زادکان، وحیده. (1389). تاثیر آموزش ایمن سازی در برابر استرس بر مدیریت استرس و علایم حیاتی (فشار خون پایین و فشار خون بالا) در بیماران قلبی تحت عمل جراحی. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، 5(17)، 185-204. SID. https://sid.ir/paper/120398/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی نصرت آباد تورج، محمودعلیلو مجید، فخیمی حسن زادکان وحیده. تاثیر آموزش ایمن سازی در برابر استرس بر مدیریت استرس و علایم حیاتی (فشار خون پایین و فشار خون بالا) در بیماران قلبی تحت عمل جراحی. پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1389؛5(17):185-204. Available from: https://sid.ir/paper/120398/fa

    IEEE: کپی

    تورج هاشمی نصرت آباد، مجید محمودعلیلو، و وحیده فخیمی حسن زادکان، “تاثیر آموزش ایمن سازی در برابر استرس بر مدیریت استرس و علایم حیاتی (فشار خون پایین و فشار خون بالا) در بیماران قلبی تحت عمل جراحی،” پژوهش های نوین روانشناختی (روانشناسی دانشگاه تبریز)، vol. 5، no. 17، pp. 185–204، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/120398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی