video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

3,791

دانلود:

0

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه بازتولید اجتماعی و فرهنگی در آموزش و پرورش

نویسندگان

نوغانی محسن

صفحات

 صفحه شروع 733 | صفحه پایان 752

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 نقش و جایگاه آموزش و پرورش در نابرابری های اجتماعی - اقتصادی و تبیین ساز و کار آن از جمله مباحث اساسی و کلیدی در جامعه شناسی آموزش و پرورش است. نگارنده در این نوشتار به نقد و بررسی دیدگاههای نظریه پردازان کارکرد گرا و نظریه پردازان دیدگاه تضاد در این باره پرداخته و با اشاره به رویکردهای جدید برای تبیین رابطه نابرابری اجتماعی - اقتصادی و نهاد آموزش و پرورش ، موضوع اصلی و اساسی نوشتار خود را نظریه باز تولید اجتماعی (social reproduction) و بازتولید فرهنگی (culturale reproduction) و نقد و بررسی این دو نظریه قرار داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوغانی، محسن. (1381). نظریه بازتولید اجتماعی و فرهنگی در آموزش و پرورش. مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))، 35(4-3 (پی در پی 139-138))، 733-752. SID. https://sid.ir/paper/11507/fa

    Vancouver: کپی

    نوغانی محسن. نظریه بازتولید اجتماعی و فرهنگی در آموزش و پرورش. مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))[Internet]. 1381؛35(4-3 (پی در پی 139-138)):733-752. Available from: https://sid.ir/paper/11507/fa

    IEEE: کپی

    محسن نوغانی، “نظریه بازتولید اجتماعی و فرهنگی در آموزش و پرورش،” مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))، vol. 35، no. 4-3 (پی در پی 139-138)، pp. 733–752، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/11507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    دانشگاه غیر انتفاعی مهر اروند
    ویراستاری
    فایل موجود نیست.
    )