مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل اثرات زمان بر رفتار مصرف کننده مبتنی بر رویکرد فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 84

چکیده

 هدف مصرف کنندگان به طور فزاینده ای احساس می کنند با کمبود زمان مواجهند. برای هدایت انتظارات زمانی, بسیاری از بازاریاب ها شناسایی مولفه های موثر بر زمان را شروع کرده اند, اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که بیشتر مصرف کنندگان معمولا برای یک فعالیت مشخص می گذرانند. با وجود افزایش شیوع معیارهای مدت زمان, اطلاعات کمی در مورد چگونگی شکل دادن آنها به تجارب مصرف کننده شناخته شده است. بنابراین هدف این مطالعه شناسایی اثرات زمان بر رفتار مصرف کننده است. روش برای این منظور با رویکرد پژوهش ترکیبی و ابزار فراترکیب (متاسنتز) که شامل گام های هفت گانه ی سندلوسکی و باروسو (2006) است به ارزیابی و تحلیل نظام مند نتایج و یافته های مطالعات صورت گرفته پیشین پرداخته شده و درنهایت 42 مقاله مورد بازبینی نهایی قرار گرفتند و با روش فراترکیب ابعاد و مولفه های آن ها شناسایی گردید. در بخش کمی نیز با استفاده از روش کمی آنتروپی شانون به تعیین اولویت مولفه های تم های شناسایی شده پرداخته شده است. یافته ها درمجموع اثرات زمان بر رفتار مصرف کننده در سه بعد روانی با یازده تم و با وزن (0. 58), بعد اقتصادی با هفت تم و وزن (0. 15) و بعد اجتماعی با شش تم و وزن (0. 27) شناسایی شدند. تحلیل متای این مطالعه بینشی در موردنیاز به شناسایی اثرات زمان بر رفتار خرید فراهم می سازد که برای ارایه استراتژی های بازاریابی از زمان خرید محصولات مفید واقع می شود.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اقبالی، بابک، حیدریه، سیدعبداله، فائزی رازی، فرشاد، و وکیل الرعایا، یونس. (1400). ارائه مدل اثرات زمان بر رفتار مصرف کننده مبتنی بر رویکرد فراترکیب. تحقیقات بازاریابی نوین، 11(4 (43 پیاپی) )، 63-84. SID. https://sid.ir/paper/1045825/fa

    Vancouver: کپی

    اقبالی بابک، حیدریه سیدعبداله، فائزی رازی فرشاد، وکیل الرعایا یونس. ارائه مدل اثرات زمان بر رفتار مصرف کننده مبتنی بر رویکرد فراترکیب. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1400؛11(4 (43 پیاپی) ):63-84. Available from: https://sid.ir/paper/1045825/fa

    IEEE: کپی

    بابک اقبالی، سیدعبداله حیدریه، فرشاد فائزی رازی، و یونس وکیل الرعایا، “ارائه مدل اثرات زمان بر رفتار مصرف کننده مبتنی بر رویکرد فراترکیب،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 11، no. 4 (43 پیاپی) ، pp. 63–84، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1045825/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button