مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

572
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد یادگیری سیار

صفحات

 صفحه شروع 2224 | صفحه پایان 2232

چکیده

 مقدمه: تحقیقات جدید به اثرگذاری تکنولوژی در آموزش اذعان نموده اند؛ به ویژه با شرایط پیش بینی نشده ای مانند اپیدمی کووید-19 استفاده از آن تبدیل به یک ضرورت شده است بنابراین؛ هدف از پژوهش حاضر, ارایه الگوی برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی رویکرد یادگیری سیار می باشد. روش کار: روش تحقیق آمیخته اکتشافی متوالی (الگو تدوین طبقه بندی) می باشد. برای شناخت عوامل الگوی برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد یادگیری سیار با استفاده از نظریه داده بنیاد-طرح نظام مند و انجام مصاحبه بر مبنای نمونه گیری نظری هدفمند, عوامل گوناگون در برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد یادگیری سیار شناخته شده است. نمونه آماریای از میان اعضای هیات علمی رشته برنامه درسی, معلمان و برنامه ریزان درسی و پژوهشگران حوزه آموزش و برنامه ریزی در شهر تهران انتخاب شد. نتایج: نتایج تحقیق نشان داد که الگوی تحقیق مشتمل بر یک مضمون فراگیر و 3 مضمون سازمان دهنده و 10 مضمون پایه ای بوده است. مضمون سازمان دهنده, چشم انداز یادگیری سیار شامل مضامین پایه ای برنامه ریزی یادگیری, بهبود فرهنگ, نگرش و اهداف می باشد, مضمون سازمان دهنده غنی سازی آموزش سیار شامل مضامین پایه ای غنی سازی یادگیری, عملکرد و اجرای یادگیری, صلاحیت مدرسین, ابزار و روش ها, تعامل افراد درگیر در آموزش می باشد و ارزشیابی عملکرد شامل مضامین پایه ای ارزشیابی و بهبود وضعیت فیزیکی و ارزشیابی و بهبود کیفی می باشد. نتیجه گیری: به نظر می رسد الگوی مورد نظر می تواند در جهت پیشبرد اهداف آموزش در حوزه درس ریاضی با تاکید به یادگیری سیار اثرگذار باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدابخشی، فاطمه، عصاره، علیرضا، امینی فر، الهه، و خسروی بابادی، علی اکبر. (1399). ارائه الگوی برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد یادگیری سیار. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 63(6 )، 2224-2232. SID. https://sid.ir/paper/1024253/fa

    Vancouver: کپی

    خدابخشی فاطمه، عصاره علیرضا، امینی فر الهه، خسروی بابادی علی اکبر. ارائه الگوی برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد یادگیری سیار. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1399؛63(6 ):2224-2232. Available from: https://sid.ir/paper/1024253/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خدابخشی، علیرضا عصاره، الهه امینی فر، و علی اکبر خسروی بابادی، “ارائه الگوی برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی با رویکرد یادگیری سیار،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 63، no. 6 ، pp. 2224–2232، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1024253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button