مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی برای اندازه گیری تاثیرات رسانه اجتماعی و هوش هیجانی بر تصمیم گیری رفتار خرید مصرف کننده

صفحات

 صفحه شروع 3095 | صفحه پایان 3112

چکیده

 مقدمه: ضرورت شناخت و استفاده از هوش هیجانی در رسانه اجتماعی در شرایط پیچیده محیطی در حصول تصمیم گیری رفتار منطقی خرید ضروری است؛ بنابراین تحقیق حاضر با شناسایی و اندازه گیری مولفه ها, و شاخص های رسانه اجتماعی و هوش هیجانی اثرگذار بر تصمیم گیری رفتار خرید, به ارایه مدل می پردازد. روش کار: روش تحقیق آمیخته/ترکیبی با رویکرد اکتشافی زنجیره ای همزمان/متوالی با طرح نظریه زمینه ای می باشد. جامعه آماری30 نفر از خبرگان دانشگاهی و صاحب نظران داخلی و خارجی بودند و حجم نمونه انتخابی کمی400 نفر بود. نتایج مدل سنجش روایی سازه و روایی همگرا, و برای برآورد میزان ضرایب پایایی مفاهیم ابزار اندازه گیری از آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار spss و همچنین برای تهیه گزارشات آماری با نرم افزار فوق از لیزرل استفاده گردید. نتایج: در داده های کیفی از مصاحبه های عمیق ساخت نیافته هدفمند مجازی با 30 نفر از صاحب نظران با اشباع نظری و کدگذاری باز با 81 مقوله, کدگذاری محوری 7 شاخص و کدگذاری گزینشی با 2 مقوله از عوامل, مولفه ها یا شاخص هایی که در اندازه گیری رسانه اجتماعی و هوش هیجانی بر تصمیم گیری رفتار خرید تاثیرگذار بودند, استخراج گردید. مطالعات کمی با استفاده از سه مطالعه آزمونی در فواصل معین زمانی, از گرد آوری داده های پیمایشی/کاربردی از هوش هیجانی با پنج مولفه (15 خرده مقیاس), رسانه اجتماعی با 7 مولفه و تصمیم گیری رفتار خرید با 2 مولفه (پنج خرده مقیاس) صورت گرفت. نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیق می توان گفت که بخش کیفی داده ها با اشباع نظری و بخش کمی با استفاده از تبدیل داده های کیفی به کمی, ارتباط میان مولفه ها, شناسایی و ارایه مدل و اندازه گیری تاثیرات متغیرها تایید گردید.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیدمحمدحسین، حمدی، کریم، و وظیفه دوست، حسین. (1399). ارائه مدلی برای اندازه گیری تاثیرات رسانه اجتماعی و هوش هیجانی بر تصمیم گیری رفتار خرید مصرف کننده. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 63(6 )، 3095-3112. SID. https://sid.ir/paper/1024243/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیدمحمدحسین، حمدی کریم، وظیفه دوست حسین. ارائه مدلی برای اندازه گیری تاثیرات رسانه اجتماعی و هوش هیجانی بر تصمیم گیری رفتار خرید مصرف کننده. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد[Internet]. 1399؛63(6 ):3095-3112. Available from: https://sid.ir/paper/1024243/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدحسین موسوی، کریم حمدی، و حسین وظیفه دوست، “ارائه مدلی برای اندازه گیری تاثیرات رسانه اجتماعی و هوش هیجانی بر تصمیم گیری رفتار خرید مصرف کننده،” مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، vol. 63، no. 6 ، pp. 3095–3112، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1024243/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button