مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی مدل ارتقای ظرفیت خط مشی گذاری آموزش های مهارتی کشور

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتباریابی مدل ارتقای ظرفیت خط مشی گذاری آموزش های مهارتی کشور میباشد. محقق با پارادایم پراگماتیسم و استراتژی داده بنیاد و معادلات ساختاری دررویکردی آمیخته اقدام به حل مسیله نموده است. نمونه های پژوهش در قسمت خبرگان بصورت غیرتصادفی هدفمند با بهره گیری از تحلیل محتوای پنهان, به تعداد 15 نفر و در بخش آزمایش مدل توسط نرم افزار GPOWER 3. 1 با دقت 95%, قدرت تعمیم پذیری 90% وبا رعایت چارچوب نمونه گیری, تعداد 215 نفر محاسبه گردید. برای گردآوری داده ها از ابزارهای مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه احصا شده از کدهای برخاسته از مصاحبه ها در نرم افزار MaxQda2020 استفاده شد. پیش پردازش داده ها با نرم افزارSPSS26 و برای تجزیه و تحلیل مدل SmartPLS3 استفاده شد. با شناسایی مولفه های ارتقاء ظرفیت خط مشی گذاری حوزه پژوهش و عوامل موثر بر آن و اجرای آزمون های PLS؛ در نهایت شاخص برازش مدل SRMR=0. 063 نشان از برازش مطلوب مدل نهایی پژوهش داشته و مقدار 0. 69=R2حاکی از قوی بودن پیش بینی تاثیر مذکور می باشد. نمودار تحلیل اهمیت-عملکرد (IPMA) نشان داد شاخص های تلاش برای افزایش مخاطب؛ اتخاذ تدابیر اعتماد دهنده و محدودیت های بودجه ای نیاز به توجه ویژه سیاستگذاران آموزش های مهارتی داشته, هم چنین ایجاد کانون های تفکر, توجه به سرمایه های انسانی درون سیستمی, مشخص نمودن متولی ثابت برای موضوع فرهنگ سازمانی, تقویت جایگاه خط مشی گذاری و ارایه آموزش های لازم آن, بازنگری قوانین برای جلوگیری از اتلاف منابع, بایست در دستور کار قرار گیرد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیرانداز، ابوالفضل، فرهادی محلی، علی، معطوفی، علیرضا، و طبری، مجتبی. (1401). طراحی و اعتباریابی مدل ارتقای ظرفیت خط مشی گذاری آموزش های مهارتی کشور. مهارت آموزی، 10(39 )، 71-104. SID. https://sid.ir/paper/1017472/fa

    Vancouver: کپی

    تیرانداز ابوالفضل، فرهادی محلی علی، معطوفی علیرضا، طبری مجتبی. طراحی و اعتباریابی مدل ارتقای ظرفیت خط مشی گذاری آموزش های مهارتی کشور. مهارت آموزی[Internet]. 1401؛10(39 ):71-104. Available from: https://sid.ir/paper/1017472/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل تیرانداز، علی فرهادی محلی، علیرضا معطوفی، و مجتبی طبری، “طراحی و اعتباریابی مدل ارتقای ظرفیت خط مشی گذاری آموزش های مهارتی کشور،” مهارت آموزی، vol. 10، no. 39 ، pp. 71–104، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1017472/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button