video

sound

نسخه انگلیسی

بازدید:

5,995

دانلود:

2,188

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 196

چکیده

 به منظور بررسی رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی, جنس و رشته تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی شهر اقلید, 500 دانش آموز (263 زن, 237 مرد) با روش نمونه برداری خوشه ای انتخاب شدند. شرکت کنندگان به سیاهه سبک های یادگیری کلب (کلب, 1971) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از آزمون مجذور کای بهره گرفته شد. یافته ها نشان دادند: 1) شرکت کنندگان واجد سبک یادگیری واگرا و جذب کننده, عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به شرکت کنندگان دارای سبک های همگرا و انطباقی دارند, 2) پسران بیشتر از سبک یادگیری واگرا سود می جویند, در حالی که سبک یادگیری غالب دختران, جذب کننده است, و 3) بین سبک های یادگیری و رشته تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

    استناددهی

    APA: کپی

    پناهی، ر.، و کاظمی، س.، و رضایی، آ. (1390). رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), 8(30), 189-196. https://sid.ir/paper/101558/fa

    Vancouver: کپی

    پناهی روح اله، کاظمی سلطانعلی، رضایی آذرمیدخت. رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی). 1390 [cited 2023January29];8(30):189-196. Available from: https://sid.ir/paper/101558/fa

    IEEE: کپی

    پناهی، ر.، کاظمی، س.، رضایی، آ.، 1390. رابطه سبک های یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), [online] 8(30), pp.189-196. Available: https://sid.ir/paper/101558/fa.