مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی SID
مرکز اطلاعات علمی SID
مرکز اطلاعات علمی SID
مرکز اطلاعات علمی SID
مرکز اطلاعات علمی SID
مرکز اطلاعات علمی SID
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحه شروع: 

    1
  • صفحه پایان: 

    11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    192
  • دانلود: 

    249
چکیده: 

مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری مزمن، غیر قابل درمان و خود ایمنی در سیستم عصبی مرکزی با پاتوفیزیولوژی نامشخص است. تظاهرات بالینی این بیماری متعدد و شامل نقایص حسی و حرکتی، اختلالات روانی همچون افسردگی و اضطراب می باشد. هرچه این بیماری بیشتر بر زندگی روزمره و توانایی آن ها تأثیر بگذارد، بیشتر در معرض افکار خودکشی قرار می گیرند. منظور از افکار خودکشی وجود افکار درگیر کننده در ارتباط با تمایل به رفتار پایان دهنده زندگی فرد است. این پژوهش یک مطالعه مروری منظم است که با هدف بررسی عوامل مرتبط با افکار خودکشی در مبتلایان به مولتیپل اسکلروزیس انجام شد. به همین منظور پایگاه های اطلاعاتی بین المللی Pubmed، Web Of Science، Scopus و سه پایگاه داخلی شامل پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، بانک اطلاعات نشریات کشور و Iranmedex با کلید واژه های مولتیپل اسکلروزیس، افکار خودکشی، عوامل مرتبط و افسردگی و معادل انگلیسی آن ها مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه این که با بررسی عوامل مرتبط با افکار خودکشی، خصوصا افسردگی و اصلاح و یا تعدیل آن، می توان شیوع افکار خودکشی و به تبع آن اقدام به خودکشی را در این بیماران کاهش داد.

آمار یکساله:  

بازدید 192

دانلود 249 استناد 0 مرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحه شروع: 

    12
  • صفحه پایان: 

    23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    131
  • دانلود: 

    143
چکیده: 

پوسیدگی از شایع ترین بیماری های عفونی دوران کودکی است که درمان آن ها در کودکان برحسب گسترش ضایعه و رفتار کودک متفاوت است. در میان درمان های مختلف استفاده از روکش های پیش ساخته فلزی یا SSC ها جایگاه خاصی دارد. لذا در مطالعه حاضر به بررسی کاربردهای این دسته از روکش ها و مزایا و معایب آن ها پرداختیم. مقالات به کار رفته در این مطالعه مروری، از بین مقالاتی بوده که در پایگاه های Scopus، Pubmed و Google Scholar منتشر شدند. پس از بررسی خلاصه مقالات، متن کامل مقالات مرتبط با موضوع و عنوان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. با توجه به شیوع بالای پوسیدگی ها در دندان های شیری و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از از دست دادن زودرس دندان ها شیری، امروزه استفاده از روکش های استنلس استیل که دوام و ماندگاری بالایی دارند، بسیار گسترش یافته است. اکثر مقالات بالینی استفاده از این روکش ها را با توجه کارایی و مقرون به صرفه بودن توصیه کرده اند.

آمار یکساله:  

بازدید 131

دانلود 143 استناد 0 مرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحه شروع: 

    24
  • صفحه پایان: 

    32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    170
  • دانلود: 

    174
چکیده: 

اختلالات خوردن جزء پرچالش ترین اختلالات برای درمان، به ویژه در بیمارانی که برای مدت طولانی از این اختلالات رنج می برند می باشند. علی رغم وجود درمان های با حمایت تجربی برای اختلال پراشتهایی عصبی، بهبودی علائم فقط در کمتر از 50 درصد بیمارانی که در جستجوی درمان هستند اتفاق می افتد. درمورد اختلال بی اشتهایی عصبی نیز هیچ درمانی وجود ندارد که از حمایت تجربی برخوردار باشد. درمان پذیرش و تعهد که جزئی از درمان های شناختی-رفتاری به حساب می آید به جای تغییر تجارب درونی بر پذیرش این تجارب و تغییر رفتارهای فرد تأکید می کند. فرض اساس در این درمان این است که این تجارب دردناک درونی غیرقابل تغییر می باشد، اما نوع واکنش بیمار را نسبت به این تجارب می توان با ایجاد انعطاف پذیری روان شناختی تغییر داد. هدف از این مطالعه مرور پژوهش هایی است که کارائی درمان پذیرش و تعهد را در اختلالات خوردن و یا چاقی در ایران مورد بررسی قرار دادند. این پژوهش ها با جستجو در سایت های Sid و Noor mages, Iran Medex انتخاب شدند.

آمار یکساله:  

بازدید 170

دانلود 174 استناد 0 مرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحه شروع: 

    33
  • صفحه پایان: 

    40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    85
  • دانلود: 

    113
چکیده: 

گزارش های موردی به عنوان یک منبع ارزشمند در مطالعات پزشکی مطرح هستند و به همان میزان نقش مهمی در پیشرفت علمی دارند. گزارش موردی از 1600 قبل از میلاد مسیح تا عصر حاضر، مسیری طولانی طی کرده است. مواجهه با نکات جدید بالینی توسط پزشکان و سایر محققان و گزارش آن به صورت یک مقاله گزارش بالینی، می تواند پیش زمینه ای برای مطالعات وسیع تر بعدی باشد. ناآشنایی با اصول اساسی نگارش مقالات گزارش موردی، میزان تمایل به نگارش و چاپ این مقالات را خصوصا توسط محققان جوان کم کرده است. آشنایی با این سیر تاریخی و نیزشیوه نگارش صحیح گزارش موردی، علاوه بر ارزش علمی، می تواند یک تجربه عالی آموزشی به خصوص برای دانشجویان پزشکی و پزشکان جوان باشد. هدف از این مقاله، ارایه یک دستورالعمل استاندارد برای نگارش و انتشار مقالات گزارش موردی است.

آمار یکساله:  

بازدید 85

دانلود 113 استناد 0 مرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    4
  • صفحه شروع: 

    41
  • صفحه پایان: 

    51
تعامل: 
  • استنادات: 

    205
  • بازدید: 

    381
  • دانلود: 

    266
چکیده: 

همه گیری ویروس کووید-19 در سال 2020 در سراسر جهان منجر به بروز تغییرات بسیاری در شیوه زندگی مردم و سیاست های دولت ها شده است. در حوزه آموزش نیز با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی و قطع زنجیره انتقال، آموزش الکترونیک بیش از گذشته رواج پیدا کرده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین دیدگاه کاربران آموزشی از آموزش الکترونیک در دوران کووید-19 در جهان انجام شد. در این مطالعه مروری، کلیه مقالات و اسناد مرتبط با موضوع آموزش الکترونیک در همه گیری کووید-19 از ماه ژانویه الی ماه دسامبر سال 2020 به زبان های فارسی و انگلیسی با استفاده از کلیدواژه-های کووید-19، آموزش الکترونیکی، آموزش الکترونیک، آموزش از راه دور، آموزش نوین، دانشجو، دانشگاه و معادل انگلیسی این کلیدواژه ها در پایگاه های اطلاعاتی و استنادی معتبر از جمله PubMed، Web of Science، Scopus، Google scholar، Science Direct مورد بررسی قرار گرفت. در جست-وجوهای انجام شده حدود 200 مقاله بررسی شد. در نهایت و پس از بررسی مقالات و اسناد و نیز حذف موارد تکراری، مقالاتی که دارای معیارهای ورود به مطالعه بودند استخراج شده و سپس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج این پژوهش نشان داد به دلیل وجود مشکلات متعدد، میزان رضایت کاربران حوزه آموزش از این روش بالا نمی باشد و همچنان به آموزش حضوری تمایل دارند. با وجود این یافته های این پژوهش نشان داد که اکثر مطالعات انجام شده در این زمینه به استفاده هر چه بیشتر از روش های آموزش الکترونیک تأکید داشته و آن را شیوه مناسبی برای آموزش در شرایط کنونی دانسته اند. نبود زیرساخت های کافی و امکانات آموزشی چالش های بسیار مهمی برای ارائه کنندگان و دریافت کنندگان آموزش بوده است؛ لذا بهتر است که ضمن تأمین زیرساخت ها، امکانات آموزشی و ارتقا جذابیت برای افزایش کیفیت در زمینه آموزش های نوین در برهه حساس کنونی، به استفاده از این شیوه آموزشی در حین و پس از کنترل کووید 19 نگاه ویژه ای شود تا در سال های آتی همگان از آن بهره مند گردند. در مجموع نتایج این پژوهش نشان داد که شیوه های نوین آموزشی(آموزش از راه دور و آموزش الکترونیک) در این شرایط کمک شایانی در دستیابی به اهداف آموزشی نموده است.

آمار یکساله:  

بازدید 381

دانلود 266 استناد 205 مرجع 0