برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

ابعاد کيفيت خدمات فناوري اطلاعات راه آهن جمهوري اسلامي ايران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: قصيري كيوان,پيشداد سارا
 
 
 
عنوان همایش: همايش حمل و نقل ريلي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران
زمان:  1385دوره 8
 
 
چکیده: 

خدمات درون سازماني نقشي غير قابل انکاري در جهت گيري استراتژي هاي سازماني ايفا مي کند و از جمله اين خدمات که اخيرا مورد توجه قرار گرفته است، خدمات فناوري اطلاعات (IT) مي باشد که هزينه قابل توجهي را از مجموع هزينه هاي سازمان به خود اختصاص مي دهد. بنابراين سنجش عملکرد واحدهاي عرضه کننده اين خدمات، به صورت يکي از جنبه هاي مهم نظارت سازماني درآمده است. در اين تحقيق، با استفاده از دو مدل SERVQUAL و WebQUAL در راه آهن جمهوري اسلامي ايران به ترتيب کيفيت خدمات پشتيباني IT و سايت آن ارزيابي مي شود. با انجام تحليل عاملي نتيجه گيري مي شود که خدمات IT بر ابعاد مدل هاي ارزيابي کيفيت خدمات تاثيرگذار است و در نتيجه آن ابعاد جديدي معرفي خواهد شد. ابعاد جديدي که براي خدمات پشتيباني IT معرفي گرديده اند به ترتيب عبارتند از: اطلاع رساني، اطمينان و امنيت، همدلي، نماي واحد IT و تعهد زماني. همچنين ابعاد جديد کيفيت سايت شامل: نماي اوليه، راحتي و اطمينان، شفاف بودن تعاولات، اطلاعات، موضع گيري سايت و ارايه اطلاعات، هستند.

 
کلید واژه: ارزيابي کيفيت خدمات، فناوري اطلاعات، SERVQUAL، حمل و نقل، تحليل عاملي، تحليل شکاف
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 123   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی